Gå til innhold

Mesterkryss-44

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med ODDE på 5 bokstaver. Har -S-K-

Er også takknemlig for hjelp med LÅS på 11, her har jeg ingen bokstaver da jeg sliter med hele øvre høyre hjørne....

= ) Tone

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Tove.

Hensikten med Mesterkryss er at man skal slite !

For den som ikke vil slite, finnes det enklere kryssord.

lykke til !

Skrevet
  - skrev (På 5.11.2003 den 19.41):

Hei!

Er også takknemlig for hjelp med LÅS på 11, her har jeg ingen bokstaver da jeg sliter med hele øvre høyre hjørne....

= ) Tone

unnskyld,

"tone" skulle det være

Skrevet

Hei!

= ) Tone

Tone: Jeg hadde også et tomt øvre høgre hjørne da jeg leste innlegget ditt. Nå fant jeg det meste i NKL. Lås finner jeg i Danielsens kryssordbok; det er noe man lukker skapdører med.

Så nå mangler jeg bare odde og åpning helt nede på høyre side...

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg nevner Sjælland og ISØRE.Dermed skulle ODDSENE være høye.

Dag.

Annonse

Gjest bente og iver
Skrevet

Hei!

= ) Tone

hei Meisa

Åpningen din er et sjømannsuttrykk, og ordet har tilsynelatende lite med "åpning" å gjøre. Du finner det bl.a. i Tanum.

iver

Skrevet

Jeg diskuterte "Åpning" med noen kolleger i lunsjen i dag, også en som har vært sjømann. De eneste de kunne foreslå var "Svelget", men det er jo i bunden form, og det er jo alle andre ord som passer også!

Gjest blåmann
Skrevet

Hei!

= ) Tone

Hei Meisa,

Hva slags åpning passerer du når du går ombord i en båt?

Skrevet
  - skrev (På 6.11.2003 den 19.42):

Jeg diskuterte "Åpning" med noen kolleger i lunsjen i dag, også en som har vært sjømann. De eneste de kunne foreslå var "Svelget", men det er jo i bunden form, og det er jo alle andre ord som passer også!

Meisa.

Det er mye godt stoff her på denne sida. Åpningen er også med., Men det var en bokstav for mye. Dette står sammen med mange andre løsningsord som plutselig kom på skjermen her, for bortimot en uke siden. Begynner på a

Skrevet

Ova: Jeg fikk mail i dag om den nye funksjonen "Søk i svarord", men jeg får den ikke til å fungere.

Gjest blåmann
Skrevet

Hei!

= ) Tone

Ova og Meisa: Lurer på om dere ikke blander åpningene... tror kanskje de tilhører to forskjellige kryssord....

Skrevet

Hei!

= ) Tone

Mesterkryss 44

Åpning = Fallrep

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 6.11.2003 den 20.41):

Ova og Meisa: Lurer på om dere ikke blander åpningene... tror kanskje de tilhører to forskjellige kryssord....

Blåmann. Fint at du sa i fra.

ova

Skrevet
  - skrev (På 6.11.2003 den 20.32):

Ova: Jeg fikk mail i dag om den nye funksjonen "Søk i svarord", men jeg får den ikke til å fungere.

Meisa. Du har fått rett svar ,ser jeg. Huff ,tullet med nr. 44 og nr45.

Ang. " Søk i svarord".

Jo, jeg prøvde den nå. Det fungerte helt fint. Men måtte vente litt på svaret.

ova

Skrevet

Takk skal dere ha! Nå har jeg åpning både i 44 og 45. Jeg hadde v som andre bokstav i nr 44, det var derfor det ble så vanskelig. Men det var lett å finne oppdrett som slutter på al i steden for på avl.

Skrevet

Hei!

= ) Tone

Er fortsatt takknemlig for hjelp til odde på 5 bokstaver, har -S-K-

Gjest bente og iver
Skrevet
  - skrev (På 6.11.2003 den 20.49):

Mesterkryss 44

Åpning = Fallrep

hei tone

Hvis du sjekker litt rundt på denne siden, så er spørsmålet ditt besvart.

Din K i 4. er feil.

iver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...