Gjest ami Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Nå er jeg nesten ferdig med lørdagens kryssord,men mangler ordet for"plante",helt til høyre i oppgaven, 7linjer fra toppen. Jeg har fått sa-el-i. Finner ingen plante-undres på hva jeg har gjort feil.Afrikaneren som skal krysse der helt til høyre finner jeg heller ikke! Har fått ni-ot. Hjelp å få?
Gjest melling Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Jeg har Plante: sapelli Afrikaner: nilot
Gjest mona Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Nå er jeg nesten ferdig med lørdagens kryssord,men mangler ordet for"plante",helt til høyre i oppgaven, 7linjer fra toppen. Jeg har fått sa-el-i. Finner ingen plante-undres på hva jeg har gjort feil.Afrikaneren som skal krysse der helt til høyre finner jeg heller ikke! Har fått ni-ot. Hjelp å få? planten er sapelli :)
Gjest ami Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Takk til Melling og Mona! Hva slags plante er sapelli? Har aldri hørt om den---
Gjest melling Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Skal visstnok være et afrikansk løvtre..
Gjest Øyvind Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 SNL: sapelli, Entandrophragma cylindricum, løvtre i familien Meliaceae fra Vest-Afrika, i handelen ofte kalt sapellimahogni. Kjerneveden er rødbrun med dyp glans, og densiteten ved 15 % trefuktighet er ca. 0,69 g/cm3. Den er ikke helt stabil som helved, og den nærbeslektede arten utilé foretrekkes under varierende fuktighetsforhold. Sapelli har størst anvendelse som finér til møbler. Ved sitat oppgi: Store norske leksikon, snl.no, Birger Eikenes, 2009-11-22, http://www.snl.no/sapelli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå