Gå til innhold

188 Spåkunst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løsningsordet jeg får på spåkunst 6. linje ovenfra til høyre for midten, finner jeg ikke noe sted at har noe med spådommer å gjøre, derimot er edderkopper et sentralt element i min løsning, men kan hende jeg er helt på bærtur.

Jeg har også vanskeligheter med å finne blindbokstavene i "drog" helt til venstre i 7. linje samt hva legen øverst til venstre skal konstatere.

--Fant droget- hadde en bokstav feil

Innlegg redigert. (10-21-09 14:56)

Gjest Øyvind
Skrevet

Hold fast på edderkoppen din. Løsningsordet har to betydninger, begge har med edderkopper å gjøre.

Skrevet

Løsningsordet jeg får på spåkunst 6. linje ovenfra til høyre for midten, finner jeg ikke noe sted at har noe med spådommer å gjøre, derimot er edderkopper et sentralt element i min løsning, men kan hende jeg er helt på bærtur.

Jeg har også vanskeligheter med å finne blindbokstavene i "drog" helt til venstre i 7. linje samt hva legen øverst til venstre skal konstatere.

drog: Starter med S.

lege:Starter med feber

Skrevet

Takk for det!

Droget fant jeg selv, men var helt i tåka når det gjaldt legen fordi jeg hadde 2. bokstav som å-- Totalt blind for den andre løsningen i klesveien, he, he.

Gjest Spåkunst
Skrevet

Hvor i all verden finner du at dette ordet har noe med spådom å gjøre. Trenger å få dette bekreftet.

På forhånd takk

Gjest Andrine
Skrevet

Slik står det i SNL: araknologi, læren om edderkoppene; kunsten å spå været etter edderkoppenes spinn

Skrevet

TUSEN TAKK. SKRIVER DET INN I X-ORDBOKA MI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...