Gå til innhold

Søndagskryss 261 - by

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Belladonna

Har problemer med første bokstav i by vannrett nest nederst i høyre hjørne. Har 2 forslag til første bokstav, men får ingen av dem til å passe inn i kryssende by loddrett (nest siste bokstav). Noen som kan hjelpe?

Det blir ikke Viby, da? Jeg har ikke kryssordet, så det er bare et forslag.

Annonse

Gjest amanda

Det blir ikke Viby, da? Jeg har ikke kryssordet, så det er bare et forslag.

Egon da, du som er så hyggelig med alle.

Menmen, jeg har jo erfart tidligere at her må man passe seg, jeg trodde det var greit å ha meninger om sak. Jeg mente formen på søndagskryssordet som jo er en helt annen enn de andre Hansenene.

Innlegg redigert. (06-15-09 10:58)

Hei

Mener å ha vært borti Vibe som by i tidligere kryssord, men finner ikke bevis for det er en by noen steder. Vi får kanskje søke hjelp hos Amanda som synes søndagshansen bare et kjedelig hvileskjær

Jeg har konferert med min kartbok fra 80-tallet. I stedsregistret f0r Danmark finner jeg Viby, Viet, Vile, Vils, Vind, Viuf, Vium, Vive. Ingen av disse er forenlige med løsningen for ØY, som etter mitt ringe skjønn blir Aruba.

Gjest Belladonna

Jeg husker et magasinkryssord hvor jeg hadde skrevet Aruba, men hvor løsningen skulle være Anuta. Jeg mener det var du, Olav, som gav meg et hint. Jeg vet ikke om det passer her, for som jeg skrev i et tidligere innlegg, har jeg ikke kryssordet. Så dere kan bare be meg om å passe mine egne saker, hehe.

Annonse

Hei Amanda

Mente slett ikke å være ufordragelig. Synes Hansens søndagskryss er småkoselig. Håpet på at du kunne hjelpe oss ut av dette kaoset med byene.

Egon

Er vi kanskje på villspor med Ninive? Kanskje en oldtidsby eller liten by som er løsningen på denne byen?

Er ikke hjemme og har ikke alle hjelpemidler tilgjengelig....

Gjest Steinar

Har konferert med mine kart, Ikke Vibe, men Nibe. Har antagelig tatt en øll for mye da jeg var der. :))

Men da er der vel 2 muligheter; Hansen har bomma, eller blindbokstaven må være noe annet enn I

Heller mot at Hansen har bomma, for ikke finner jeg noen by som passer.

Noen som sa at søndagskrysset var et hvileskjær?? ;)

Innlegg redigert. (06-15-09 19:45)

Gjest Steinar

Er vel bare ett svar, så den burde være grei. :))

Men byen (det opprinnelige spørsmålet, om noen skulle ha glemt) er like ubesvart. Leste alt om tuborg nå om der skulle være et skjult hint fra Olavs side. :))

Vibe eller Nibe, blir antagelig en feil uansett et sted, så ene er vel like greit som det andre. :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...