Gjest -Kjell Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 169 var riktig underholdende - vanskelig endel steder. Morsomt at det ikke ble banesykkelritt og gipshode. Løsningsrittet fins vel ikke :-). Nytt for meg var også klampe - har det noe å gjøre med "klampen i bånn"? Hvem bruker dette verbet?
Gjest Olav Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Det er nok ikke så ukjent, og Alf Prøysens bruk av verbet i "Romjulsdrøm" er vel forklaring god nok: Så sku dom klampe inn på tunge hæler og kvinke i julbokkmål "Godkvell, godkvell". Og djupt i stolen sku a bæssmor svara: "Så kom det julbokk åt en stakkar lell!"
Gjest Belladonna Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 169 var riktig underholdende - vanskelig endel steder. Morsomt at det ikke ble banesykkelritt og gipshode. Løsningsrittet fins vel ikke :-). Nytt for meg var også klampe - har det noe å gjøre med "klampen i bånn"? Hvem bruker dette verbet? Det kan godt hende det har den betydningen du skriver. Jeg har ikke undersøkt. Med "klampe" tenker jeg en som tramper i vei, går tungt, larmer.
Gjest amanda Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 169 var riktig underholdende - vanskelig endel steder. Morsomt at det ikke ble banesykkelritt og gipshode. Løsningsrittet fins vel ikke :-). Nytt for meg var også klampe - har det noe å gjøre med "klampen i bånn"? Hvem bruker dette verbet? Enig i at onsdagens var morsom, men du mener vel ikke at det ikke finnes damesykkelritt? Norge har jo en internasjonal stjerne der. Innlegg redigert. (06-11-09 13:11)
Gjest -Kjell Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Jeg mente bare at det normalt ikke finnes ritt med damesykler. Jeg overså dobbeltbetydningen.
Gjest amanda Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 ja der klampet du i klaveret :-) Dessuten, er det noen som vet om damene og herrene har forskjellige sykler når de kjører ritt? I så fall er her virkelig dobbelbetydning. Innlegg redigert. (06-11-09 13:21)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå