Gå til innhold

Aftenpostens premiekryssord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Dag

Ser du holder på med denne. Har du funnet ut av Frodes mel, avkastning og 24 vannrett. Sliter med dette, tar fram leksikonet nå for å se om jeg 24 vannrett. Har p.t. WI-B-AD.

Åge

Fortsetter under...

Gjest Norsk Kryssordleksikon
Skrevet

Hei

Når det gjelder 24 vannrett fant jeg dette på Internett:

Bellman

Urmakare Fredman, korpral Mollberg och Ulla Winblad, nymf och prästinna i bacchi tempel.

Frodes mel :

Den danske sagnkongen Frode hadde en kvern som malte gods og gull for ham.

Morten

Skrevet

Hei Dag

Ser du holder på med denne. Har du funnet ut av Frodes mel, avkastning og 24 vannrett. Sliter med dette, tar fram leksikonet nå for å se om jeg 24 vannrett. Har p.t. WI-B-AD.

Åge

Takk for svar. Regnet med at Winblad var svaret, men jeg tror jeg hadde fått vansker med 6 loddrett

Mvh

Åge

Skrevet

Hei Dag

Åge

Hei igjen.

Avkastning er for meg "nøtten".Det andre som kommer frem er riktig.

Kan Skogfold være svaret?

Skrevet

Hei Dag

Åge

sakefall

Skrevet

Hei Dag

Åge

Hei

Takk, men i hvilket oppslagsverk finner du Sakefall.

Åge

Annonse

Skrevet

Tanums rettskrivningsordbok, Norsk riksmålsordbok, Store norske leksikon, Norsk historisk leksikon, Gyldendals leksikon o.a.

utbytte = avkastning

Skrevet

Hei Dag

Åge

Takk til deg CS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...