Gå til innhold

Er dette beste kryssord-skriveredskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Lattas

Har oftest skrevet med vanlig penn, men vanskelig å viske i avisene hvis feil. Har prøvd med kryssordpenn, men blir jo så svak skrift. Men i det siste har jeg gjort noe lurt, mener jeg selv da: Jeg skriver med blyant, og ved feil er det lett å viske. Når kryssordet er løst, så skriver jeg over med penn. Blir jo litt mer arbeid, men da blir iallfall bokstavene klare og tydelige når jeg er ferdig. Hva bruker du å løse kryssordene med? Hvis kryssordpenn, synes du ikke da at skriften blir for svak, og at bokstaver fort kan bli borte, hvis f.eks. noen i posten skulle komme til å gni på konvolutten?

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/7769-er-dette-beste-kryssord-skriveredskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker kryssordpenn, og jeg synes ikke bokstavene blir svake.

Problemet er hvis man sitter ute i solen og kryssordet får sol på seg. Da er det vanskelig/ umulig å viske. Det finnes jo flere typer penner, men jeg liker best den tynne. De tykkere mister så lett evnen til å holde på "korken".I posten skjer det ikke noe muffens, i dag har jeg vunnet 20 lodd i Hansen på onsdag, og fem lodd i Bergens Tidende.

Lykke til i morgen alle kryssordvenner!

Jeg bruker kryssordpenn, og jeg synes ikke bokstavene blir svake.

Problemet er hvis man sitter ute i solen og kryssordet får sol på seg. Da er det vanskelig/ umulig å viske. Det finnes jo flere typer penner, men jeg liker best den tynne. De tykkere mister så lett evnen til å holde på "korken".I posten skjer det ikke noe muffens, i dag har jeg vunnet 20 lodd i Hansen på onsdag, og fem lodd i Bergens Tidende.

Lykke til i morgen alle kryssordvenner!

Nei, helt riktig, vi i posten tuller ikke.

Jeg har vært uten PC i tre uker nå, koselig å være tilbake. Kommer vel med noen spørsmål i morgen. Har fått hjelp av min bror og svigerinne i denne perioden, så jeg har klart kryssordene allikevel.

Jeg bruker kryssordpenn, den jeg liker best heter Papermate, replay max .

Har oftest skrevet med vanlig penn, men vanskelig å viske i avisene hvis feil. Har prøvd med kryssordpenn, men blir jo så svak skrift. Men i det siste har jeg gjort noe lurt, mener jeg selv da: Jeg skriver med blyant, og ved feil er det lett å viske. Når kryssordet er løst, så skriver jeg over med penn. Blir jo litt mer arbeid, men da blir iallfall bokstavene klare og tydelige når jeg er ferdig. Hva bruker du å løse kryssordene med? Hvis kryssordpenn, synes du ikke da at skriften blir for svak, og at bokstaver fort kan bli borte, hvis f.eks. noen i posten skulle komme til å gni på konvolutten?

Vanlige kulepenner funker bra, bare man har en Tipp-Ex hvitter tilgjengelig!

Jeg har alltid en slik i lomma, -kan også være nyttig i andre sammenhenger.

Annonse

Gjest Belladonna

Jeg bruker vanlig kulepenn og har en Tipp-Ex pocket mouse i bakhånd i tilfelle jeg skulle komme til å skrive feil ;-). Til spesielt vanskelige kryssord, av typen mesterkryss, nøtt o. l., bruker jeg Pilot frixion i tillegg. Den gir tydelig skrift og er lett å viske ut.

Gjest Steinar

Som den uforbedrelige optimist jeg er benytter jeg kun tusj, type Pilot 0,1 mm. Jeg føler at blyant, kryssordpenn eller vanlig kulepenn betinger et fast underlag. Tusjen skriver med et ubetydelig trykk mot kryssordet/bladet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...