Gå til innhold

161 - Evnukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt til venstre, 16. nedover.

Jeg trodde at kanskje dette var en som vokter haremsenger, men det passer ikke med de loddrette ordene.

Instrumentet for eksempel.

Fortsetter under...

Skrevet

Det finnes et annet ord for harem her i kryssordleksikon. Plundret lenge jeg og med harem.

Slutter på i

Skrevet

Men da har jeg problemer med Instrumentet loddrett. Fire bokstaver og begynner med S.

Også ulikhet, seks bokstaver og begynner med A.

Skrevet

Jeg har serai, men sliter likevel med instrument og ulikhet

Innlegg redigert. (04-17-09 20:34)

Skrevet

Hvis det er bare disse to ordene du mangler, synes jeg du kan få de av meg!

Ulikhet = AMETRI

Instrument = FELE

Annonse

Skrevet

Jeg trodde det hadde noe med sengevokter å gjøre, men det gjør det visst ikke. Fangevokter blir jo feil.

Jeg har nå: SERAIFONGEVOKTER

Her er det garantert noe feil

Skrevet

Feil på styres kanskje? Det vil framgå av tidligere innlegg at flertallet går for MASES (mye styr og mas).

Skrevet

Jeg er like langt jeg.

Evnukkene er vel ikke fangevoktere, de er sengevoktere.

Innlegg redigert. (04-17-09 22:45)

Gjest Ellinor
Skrevet

Hva er det du ikke får til da Gerd? Det blir serai(harem)fangevokter og ulikhet bli ametri. Da har du byttet ut o-en i fongevokter med a(metri). Er det greit nå?

Skrevet

Ja jeg innser at det må bli seraifangevokter. Men det er jo ikke det det dreier seg om. De er vel ikke fanger der .... eller

Gjest Ellinor
Skrevet

Joda, jeg tror ikke odaliskene hadde frihet til å gå hvor de vil. Hvorfor tror du evnukkene var der?

Det ligner forøvrig litt på talibans styre i dag. De tillater ikke at kvinner går ut av huset uten mannens samtykke. Enda verre (?) er det at mannen kan "kreve" samleie hver 4. dag. Takke meg til vår sivilisasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...