Gå til innhold

158 - Gourmander

Anbefalte innlegg

Skrevet

5. ovenfra - litt til venstre.

Jeg vet at en gourmand er en person som kanskje spiser mye og som ikke bryr seg så mye om hva han spiser. I motsetning til en gourmet.

Jeg har sikkert noe feil her, jeg har ----RS-RE.

Får ikke noe vettugt ut av dette.

Gjest -Kjell
Skrevet

Ifølge min løsning er RS begge gale

Gjest amanda
Skrevet

5. ovenfra - litt til venstre.

Jeg vet at en gourmand er en person som kanskje spiser mye og som ikke bryr seg så mye om hva han spiser. I motsetning til en gourmet.

Jeg har sikkert noe feil her, jeg har ----RS-RE.

Får ikke noe vettugt ut av dette.

De koser seg med det de spiser

Innlegg redigert. (03-25-09 21:23)

Skrevet

Helt til høyre, 9 nedover.

Jeg har problemer med flere ord her..

Sting: ----S

Skinne: ---E-E

Gjest -Kjell
Skrevet

Venstre... Du må være farlig i trafikken!

Telle 9 nedover, så gå bortover. Jeg så etter loddrett i stedet for vannrett.

Men ja, nei.. Bare den siste E'en er riktig, tror jeg.

Innlegg redigert. (03-25-09 22:26)

Skrevet

Ja, du har rett, jeg har rota.

Men jeg kjørerer heldigvis ikke bil, bare sløver på bussen til og fra jobben en time hver vei. Og da: kryssord.

Men hvis det som er sagt tidligere om Gourmander, så må i alle fall en bokstav i hvert av ordene være riktig.

Gjest -Kjell
Skrevet

Har du Urias på bibelnavnet? Vil ikke si for mye og ta fra deg nøttene. Kansje jeg har feil, men det går visst opp til slutt.

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Urias er ikke noe bibelnavn, "uriaspost" kommer av Uria. Ref. følgende kapitler i følgende bøker: 2 Sam 11, 12 og 23, 1 Kong 15, 1 Krøn 11 og Matt 1.

Innlegg redigert. (03-25-09 22:48)

Gjest -Kjell
Skrevet

Jeg har ikke noe bibel og bare en slitt kryssordbok og IN.

Men jeg vet ikke om du klager på meg eller Hansen; jeg får løsningen til å bli Urias. Enig med kun Uria, er det da en genitiv S i -posten?

Gjest amanda
Skrevet

Hansen burde tilføyd gen.

Innlegg redigert. (03-25-09 23:12)

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Jeg har ikke noe bibel og bare en slitt kryssordbok og IN.

Men jeg vet ikke om du klager på meg eller Hansen; jeg får løsningen til å bli Urias. Enig med kun Uria, er det da en genitiv S i -posten?

-Kjell:

Jeg klager ikke på deg, jeg bare forteller at ingen "Urias" finnes i Bibelen. Siden jeg ikke har sett oppgaven, kan jeg ikke vurdere på godt nok grunnlag om Urias er ment å bli svaret, slik at Hansen i tilfelle har tabbet seg ut. Av de andre innleggene her ser det dog ut som han har hatt en riktig dårlig dag på jobben med dette kryssordet.

Til amandas innlegg vil jeg tilføye at om man har rotet det slik til for seg at man må legge til en genitiv-s i et egennavn for å få det hele til å gå i hop, bør man ha såpass respekt for løserne og sitt eget yrke at man sletter noen ord og bygger opp igjen området uten å benytte seg av den typen helt uholdbare innersvinger.

Innlegg redigert. (03-26-09 00:04)

Gjest -Kjell
Skrevet

Jeg spurte egentlig om noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...