Gå til innhold

villelseplaget

Anbefalte innlegg

Gjest audmarie
Skrevet

Hva er en når en er villelseplaget? Har delira--, mangler de to siste bokstavene. Kan noen hjelpe meg?

Fortsetter under...

Skrevet
  - skrev (På 15.3.2009 den 13.15):

Hva er en når en er villelseplaget? Har delira--, mangler de to siste bokstavene. Kan noen hjelpe meg?

Men jeg fant det ikke, noen som vil hjelpe??

Gjest audmarie
Skrevet

De to siste bokstavene er nt

Skrevet

Takk skal du ha. Det var det jeg hadde skrevet, men finner det ingen steder, så derfor lurte jeg. Var bare det jeg manglet for å være ferdig.

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

En rask sjekk i sju ordbøker avdekket at delirant er oppført i samtlige (i 1 av de 7 riktignok kun som substantiv, uten at det spiller noen egentlig rolle). Den bekvemme unnskyldningen "finner det ingen steder" viser seg altså også i dette tilfellet å være ren bløff. Når man ikke har lett, kan man ikke påstå at man ikke har funnet.

Annonse

Gjest audmarie
Skrevet

Anonym hjelper, forstår at du vil være anonym, så surmaget som du er! Det er vel lov å bruke denne siden, spesielt hvis en ikke har 7 ordbøker som du er den heldige eier av! Jeg er ikke så flittig bruker av denne siden, men de gangene det har låst seg for meg, har jeg fått hjelp herfra, på en hyggelig måte!!

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Er det surmaget å påpeke andres uærlighet? Jaja.

Gjest mette
Skrevet
  - skrev (På 15.3.2009 den 13.15):

Uærlig ??? Den var i drøyeste laget. Godt du er fornøyd med deg selv og ikke ofte trenger hjelp da.

Dette er en hyggelig side . Takk til alle som hjelper .

Skrevet
  - skrev (På 15.3.2009 den 14.43):

Takk skal du ha. Det var det jeg hadde skrevet, men finner det ingen steder, så derfor lurte jeg. Var bare det jeg manglet for å være ferdig.

Jeg vet ikke om det er meg du sikter til som uærlig. Jeg fant ikke ordet noen steder, er nok ikke så flink til å søke som mange andre. Men jeg prøvde snl, caplex, ordnett,Xord,kryssordleksikon og fant det ikke. Vet ikke om det kvalifiserer til det du mener er ren bløff. Vi er vel kanskje litt på ulikt nivå både når det gjelder kunnskap og ferdigheter i å søke etter ord, men syns vi som er mindre flinke kan få lov å spørre når vi står helt fast urten å bli beskyldt for ren bløff.

Syns disse sidene er helt topp, men blir litt ekkelt å bli beskyldt for å være uærlig.

Takk til alle dere andre som er hyggelige og hjelpsomme.

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

sosi:

Delirant er oppslagsord i hele fire av (de norske) bøkene i Ordnett. Det er også det eneste treffet du får i alle disse bøkene hvis du søker med "delira??". Det er således plent umulig å ikke finne "delirant" hvis man overhodet ser etter i Ordnett.

Innlegg redigert. (03-16-09 18:45)

Gjest heidi
Skrevet
  - skrev (På 15.3.2009 den 23.27):

Ja faktisk så oppleves det ganske så surmaget. Alle dine innlegg er jo negativ. Egentlig så tror jeg du er et ganske "glupt" menneske, med god kunnskap om mye og mangt. Bruk det du har av evner på en positiv måte, så kan alle vi andre også få nyte gleden av alt du kan.

Skrevet
  - skrev (På 15.3.2009 den 23.27):

Om ikke annet anonym hjelper, så lærte du meg hvordan søke i ordnett. Jeg har tydelig ikke gjort det rett selv om jeg ofte har funnet det jeg søker. Så takk for det du.

Annonse

Gjest audmarie
Skrevet
  - skrev (På 16.3.2009 den 17.44):

sosi:

Delirant er oppslagsord i hele fire av (de norske) bøkene i Ordnett. Det er også det eneste treffet du får i alle disse bøkene hvis du søker med "delira??". Det er således plent umulig å ikke finne "delirant" hvis man overhodet ser etter i Ordnett.

Innlegg redigert. (03-16-09 18:45)

Nå skal ikke jeg ikke være surmaget, men si takk for tipset om Ordnett! Jeg har løst Dagbladkryssord i kanskje 15 år, uten Ordnett, men det er sikkert greit å bruke det! Ellers er jo utfordringen med kryssord for meg å bruke "de små grå" mest mulig!

Skrevet

Helt enig audmarie. Det er mest artig å kunne finne ut av det selv, men av og til står jeg med min gamle hjerne helt fast, og for ikke lenge siden fant jeg nå denne ordnett som jeg av og til forsøker å finne det jeg mangller. Men som du skjønner er jeg lite flink, så har vel ikke så mye nytte av det.

Nå får vi glede oss til onsdag og glemme alt gruffet jeg har fått stelt i stand med å si at jeg "ikke finner".

Var da slett ikke meningen det da.

Gjest audmarie
Skrevet

Til sosi! Det er ikke du som har stelt i stand gruff! Hold fram som du gjør og ikke betrakt kryssord som en vitenskap, men en hobby du koser deg med, og som du deler med mange flotte mennesker!

Gjest heidi
Skrevet

Godt skrevet. Er så enig med deg. Kryssord er hobby, og enda mer artig ble det etter at jeg fant dette forumet med mange hyggelige mennesker, med den samme lidenskapen som meg selv.

I morgen kommer en ny nøtt som skal knekkes. "Glæ mæ."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...