Gå til innhold

onsdag 156 - løse og musiker

Anbefalte innlegg

Stikkord: Løse, vannrett, høyre side, ca. midt på sida. Får løsningsord - slatne- finner ikke det ordet noen steder! Hjelp!

Lurer også på stikkord: musiker, loddrett, høyre hjørne. Far G?arrison, høres jo unektelig ut som Garrison men finner ikke at han er musiker! Kan noen hjelpe!!

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/7574-onsdag-156-l%C3%B8se-og-musiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikkord: Løse, vannrett, høyre side, ca. midt på sida. Får løsningsord - slatne- finner ikke det ordet noen steder! Hjelp!

Lurer også på stikkord: musiker, loddrett, høyre hjørne. Far G?arrison, høres jo unektelig ut som Garrison men finner ikke at han er musiker! Kan noen hjelpe!!

Hei

Norsk ordbok: Slatten = løs, slapp. Flertallsformen må vel da bli SLATNE.

Matthew Garrison er jazzmusiker. Kilde SNL.

Hilsen Egon

Gjest Anonym hjelper

Jeg har fått det samme som deg, men tør ikke si hvor jeg fant det. Da kommer den anonyme med sine lite hyggelige kommentarer. Lykke til til deg.

karih: Hvis du hadde sagt at du "fant det på Google" (slik du har gjort i andre tilfeller), må du jo regne med at noen hadde påtalt det meningsløse i det. Hadde du derimot gjort noe så forstandig som å fortelle hvilke ordbøker det aktuelle ordet er oppført i, ville du selvfølgelig ikke fått noen kommentarer til det - og det vet du godt.

På den annen side er det meningsløst av jako å si "finner ikke det ordet noen steder" - hvis man leter andre plasser enn bak sengen og i kakeboksen, er man nødt til å "finne" slatten: Både Tanums, Norsk Synonymordbok, Norsk Ordbok og Norsk Riksmålsordbok har det som oppslagsord - de to førstnevnte kun med "slapp" som synonym, de to siste med både "løs" og "slapp" som synonymer.

Annonse

karih: Hvis du hadde sagt at du "fant det på Google" (slik du har gjort i andre tilfeller), må du jo regne med at noen hadde påtalt det meningsløse i det. Hadde du derimot gjort noe så forstandig som å fortelle hvilke ordbøker det aktuelle ordet er oppført i, ville du selvfølgelig ikke fått noen kommentarer til det - og det vet du godt.

På den annen side er det meningsløst av jako å si "finner ikke det ordet noen steder" - hvis man leter andre plasser enn bak sengen og i kakeboksen, er man nødt til å "finne" slatten: Både Tanums, Norsk Synonymordbok, Norsk Ordbok og Norsk Riksmålsordbok har det som oppslagsord - de to førstnevnte kun med "slapp" som synonym, de to siste med både "løs" og "slapp" som synonymer.

Det er så mange splinter i ens brors øyne at man helt glemmer å se bjelkene i sine egne. Men trett blir man, av alt dette negative og til dels ondskapsfulle. Kryssord er noe å glede seg over, innimellom også noe å bryne hjernen på, noe karih viser at hun setter pris på. Anonym hjelper, du som er så langt ifra perfekt i dine skriverier, slapp av litt nå. Blir du så bitter og frustrert over enkelte av deltagerne her, kan du vel heller gå løs på dine nærmeste omgivelser. Eller har du ingen? Kari er en venn, ser du, og ondskapsfullhet er det siste hun har fortjent!

Gjest Anonym hjelper

Hvilke bjelker er det du snakker om, Unni? Kom igjen, nå, prøv å være konkret for en gangs skyld istedenfor bare å komme med dulgte beskyldninger.

Hvordan skulle det være mulig å bli "bitter" fordi noen skriver tøys og tull her inne? Det må du forklare meg, Unni. Det finnes sikkert noen som - med god grunn, her er jo stadig innom skribenter hvis ignoranse er helt uovertruffen - blir frustrerte; selv blir jeg "bare" oppgitt.

Jeg vil også gjerne høre (fra Unni) hvilke av mine råd, tips, forklaringer og utlegninger her inne som ikke har holdt mål. Dessuten er det ganske fornøyelig at forumets ukronede champion (i kvantitet, ihvertfall) i å slenge ut flåsete og idioterklærende svar til alle som ikke bare oppgir fasit og logger ut, begynner å skape seg om andres "ondskapsfullhet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...