Gå til innhold

482 Utstyr

Anbefalte innlegg

Gjest -Kjell
Skrevet

Kanskje jeg tar feil, men jeg mener at her er en ny Hansentabbe. Loddrett helt nede til høyre: Løsningsordet er da ikke noe UTSTYR, men heller et legemiddel eller annet som motvirker sykdom og plager.

Gjest heidi
Skrevet

Remedie kan og forsvares med utstyr ja. Det blir ofte sagt at " vi drar nå all slags remedier i hus også." Med det menes det vel alt av utstyr vi har nå til dags, tror nå jeg da.

Gjest -Kjell
Skrevet

Bokmålsordboka på nett sier at det kommer fra latinsk = legeniddel, men nordmenn liker jo å forandre litt på ordbetydninger.

Jeg leste en gang i et kapittel i en encyklopedi med tittelen "Hva er språk" at bøkene ikke definerer språket, men språket er det som faktisk brukes i tale.

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Riktignok har Hansen vært en smule ustø i det siste, men han utsettes til stadighet også for meningsløse beskyldninger som slenges ut i hytt og pine. Som her. Norsk Ordbok har f.eks. følgende å si om ordet remedie:

remedie -n, -r

1 (mest foreld. el. spøkef.) legemiddel: remedier mot gikt

2 bestanddel; utstyr; 'greie': han drev på med å lage et møllehjul, og hadde remediene sine nede ved bekken

Var det vanskelig å finne ut? Nei. Var det noe -Kjell burde brukt 10 sekunder på å sjekke før han begynte å skrive tøv om en ny "tabbe" fra Hansens side? Ja.

Skrevet

For ordens skyld: "hytt og vær" og "død og pine".

Gjest -Kjell
Skrevet

Bokmålsordboka på nett sier at det kommer fra latinsk = legeniddel, men nordmenn liker jo å forandre litt på ordbetydninger.

Jeg leste en gang i et kapittel i en encyklopedi med tittelen "Hva er språk" at bøkene ikke definerer språket, men språket er det som faktisk brukes i tale.

Nøyaktig hvor har jeg slengt ut en beskyldning? Og hvor snakker jeg om tabbe?

Dette er for dumt.

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Det er unektelig morsomt at -Kjell nå presterer å overgå t.o.m. sine egne, stående NKL- og sikkert landsdelsrekorder i søvngjengeri:

Eks. 1:

-Kjell spør i dag kl. 09:14, i tråden "Utstyr": "Nøyaktig hvor har jeg slengt ut en beskyldning?"

Svaret er: Da han åpnet tråden "Utstyr" søndag kl. 10:32 og skrev: "Kanskje jeg tar feil, men jeg mener at her er en ny Hansentabbe."

Eks. 2:

-Kjell spør i dag kl. 09:14, i tråden "Utstyr": "Og hvor snakker jeg om tabbe?"

Svaret er: Da han åpnet tråden "Utstyr" søndag kl. 10:32 og skrev: "Kanskje jeg tar feil, men jeg mener at her er en ny Hansentabbe."

-Kjell har rett på ett punkt: Der han sier "Dette er for dumt." Verre kokkelimonkedusteri enn det han serverer skal man lete lenge etter.

Skrevet

Det var da svært til oppbrakthet.

Gjest Anonym hjelper
Skrevet

Fra -Kjells side, mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...