Gå til innhold

slåttenyter og musiker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elisabeth

Jeg står helt fast. Loddrett helt til høyre nederst og musiker vannrett 7. nedenfra til høyre. I dette området er det "helt på viddene" her hos meg.

Hjelp!!

Når det gjelder musiker, hjalp det meg å søke på selve instrumentet.

Og slåttenyter har jeg fått strengelåtelsker.

Jeg derimot sliter med arktiske strøk - hittil har jeg fått isbjørnunge og mangler resten.

Jeg står helt fast. Loddrett helt til høyre nederst og musiker vannrett 7. nedenfra til høyre. I dette området er det "helt på viddene" her hos meg.

Hjelp!!

.....og den vannrette musikeren må bli basetthornist. (Et instrument i klarinettfamilien, forferdelig å måtte si slik for en messingblåser!)

Når det gjelder musiker, hjalp det meg å søke på selve instrumentet.

Og slåttenyter har jeg fått strengelåtelsker.

Jeg derimot sliter med arktiske strøk - hittil har jeg fått isbjørnunge og mangler resten.

Takk for hjelp. På Arktiske strøk har jeg ISOTOP som siste ledd i ordet. Håper det hjelper.

Annonse

.....og den vannrette musikeren må bli basetthornist. (Et instrument i klarinettfamilien, forferdelig å måtte si slik for en messingblåser!)

Olav, hva er forferdelig? Det står flere steder at denne klarinetten heter basetthorn, selv om det er en treblåser. :-)

Det er også navn på en rørstemme i orgel !

Innlegg redigert. (02-26-09 16:46)

Olav, hva er forferdelig? Det står flere steder at denne klarinetten heter basetthorn, selv om det er en treblåser. :-)

Det er også navn på en rørstemme i orgel !

Innlegg redigert. (02-26-09 16:46)

For å pirke litt: det skal være bassetthorn med to s-er. Et lite tips til Rolf Hansen-dyrkere: nå er Store Norske Leksikons nettutgave åpen for alle. snl.no. Fantastiske muligheter for kryssordløsere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...