Gjest Gerd Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 18. rad nedenfra, 8. kolonne fra venstre. Jeg har fått KL--I, og finner ikke dette i kryssordleksikonet eller noen andre steder. Kan det vær KLERI? Det virker litt rart.
Gjest Olav Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Du har nok i utgangspinktet feil på instrument, som denne gang ikke er musikkinstrument, men et lytteutstyr som brukes til sjøs. Hvis du finner dette, og så flytter I-en i gud ett hakk til venstre skulle du være der.
Gjest Gerd Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Hei igjen Olav Jeg skjønner nå at instrumentet er det de bruker i båter. Og jeg fant guden også. Da var etterhvert alt på plass.
Gjest Belladonna Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 18. rad nedenfra, 8. kolonne fra venstre. Jeg har fått KL--I, og finner ikke dette i kryssordleksikonet eller noen andre steder. Kan det vær KLERI? Det virker litt rart. Jeg synes det er forvirrende når Hansen bruker gud som stikkord, og det blir navnet på en gudinne. Dette skjer rett som det er. I dette tilfellet er det navnet på en av de ni muser som er svaret.
Gjest Olav Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Jeg synes det er forvirrende når Hansen bruker gud som stikkord, og det blir navnet på en gudinne. Dette skjer rett som det er. I dette tilfellet er det navnet på en av de ni muser som er svaret. Det er nok ikke bare Hansen som bruker "gud" både på hankjønn og hunkjønn, det er vel også gjennomført her på sidene til NKL. Det gjør det jo egentlig litt enklere, gjør det ikke det, da?
Gjest amanda Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Her kan du søke både på gud og gudinne. Søker du på gudinne får du Kleio, og søker du på Kleio får du gudinne. Samme med Atene Innlegg redigert. (02-04-09 14:18)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå