Gå til innhold

Finne fram i x-ordet (og litteratur)

Anbefalte innlegg

Gjest e.marie
Skrevet

Synes det er færre som gir henvisning til hvor på xordet de sitter fast. Jeg har noe sviktende hukommelse, og strever ofte for å finne ordet det er spurt om. Ikke nødvendigvis for å svare, er oftest for sent ute med mitt eget, og snur de fleste stener for å løse det selv, men det er både lærerikt og artig å lese diskusjonene. Kan vi ikke skjerpe oss og oppgi mer nøyaktig hvor på xordet vi skal se.

Så artig å lese om bøker som er gode. Knut Hauge fikk vi tips om av en gammel klassevenninne av min Sam da de gikk på lærerskole sammen for flere mannsaldre siden. Hun er fra Valdres. Han hadde pr-turnè for det samlede verket i ca 82-83, og var i den kommunen jeg bodde i da, men det gikk meg dessverre hus forbi. Hadde en stor operasjon for snart 10 år siden, og da ble bøker redningen for å holde ut. Så da leste jeg "alt". Eldre forfattere: Falkberget, Hamsund, Undset, Magerøy osv, og nyere f.eks. Torgrim Eggen, Ambjørnsen, Nesbø, Mankell, Higgins Cark osv. Da hadde jeg bare lest faglitteratur i forb. med jobben i mange år, ble ikke tid til vanlige bøker og heller ikke xord. Ha en fin kveld!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er så hjertens enig med deg. Jeg har sagt det samme selv her i diskusjonsforumet.

Så flott at du er på internett! Jeg beundrer deg.

Skrevet

Veldig fint innlegg. Oppfordringen om plassering er veldig bra. Jeg har prøvd mange ganger å si det når noen spør uten henvisning, men det treffer mye bedre når det kommer som eget innlegg. Det er faktisk ganske vanskelig å finne frem til hva folk spør om, særlig hvis det er korte ord inne i krysordet, og det ikke er samme dag som vi har løst det.

Hyggelig at du syntes boktipsene var OK, jeg og noen synes det bare er friskt med litt personlig utenomsnakk, mens noen få ergrer seg mer enn de har godt av. Takk igjen, ha en fin Hansen-onsdag!

Skrevet

Jeg er så hjertens enig med deg. Jeg har sagt det samme selv her i diskusjonsforumet.

Så flott at du er på internett! Jeg beundrer deg.

FLOTT, sånn skal det låte, jeg er så enig så enig.

Trist med håndballresultatet, men vi får glede oss til i morgen med ny Hansen. Hilsen Kari S

Gjest e.marie
Skrevet

Litt redd for at jeg skrev for mye. Tusen takk for vennlige ord:-)) Og utrolig kjipt at det glapp i kveld. Så nære har aldri gutta vært før. Sam og jeg ser normalt bare på jentehåndball, men nå måtte vi se på gutta. De hadde fortjent det. Første gang i historien at håndballgutta ....... Nå slutter Marit Breivig, tro hvordan det går med "oss" nå. Og apropos litteratur. For noen år siden satt jeg på verandaen i påske, nettopp hjemkommet fra noen måneder i Spania, leste spanske gloser i solen, og tenkte på DaVincikoden. Omtrent som bonden på høylasset på søndagen. Gjett hvem som vant, jo, det var Dan Brown! Og ja, imorgen kommer onsdagsHansen. Sam og jeg går ut på en handletur sånn ca kl ti, bl.a. blir Dagbladet kjøpt inn, vi går hjem, og Sam får Dagbladet til disposisjon, mens jeg går på min vanlige onsdagsforlystelse, som tar ca tre timer, ibefattet spasering til og fra. Så er det middagsmatlaging til oss, spising og middagshvil, der jeg for første gang har onsdagsstevnemøte med Hansen. Vi gleder osss sammen til onsdagsHansen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...