Gjest -Kjell Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Hei, er det noen som vet om Istra er den samme som Istria? Det ser ut til å bli to løsninger på dyret 4. linje nedenfra t.v. Når jeg har frest masse snø er kanskje et svar her, håper det. Men først må jeg dessverre forstyrre naboene.
Gjest Mari Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Samme sak, italiens/kroatisk skrivemåte. Tpper du bor på østlandet, siden det er snøfresing.... I mosjøen er det fritt for snø, men en gjennomtrengende iskald vind. Takk og lov for kryssord!
Gjest Olav Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Hei, er det noen som vet om Istra er den samme som Istria? Det ser ut til å bli to løsninger på dyret 4. linje nedenfra t.v. Når jeg har frest masse snø er kanskje et svar her, håper det. Men først må jeg dessverre forstyrre naboene. Ferdig med fresinga. I mitt gamle leksikon er navnet på halvøya Istra, og det er nok ingen tvil om at det er samme halvøy. Du får også treff på begge deler her på NKL.
Gjest amanda Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Hei, er det noen som vet om Istra er den samme som Istria? Det ser ut til å bli to løsninger på dyret 4. linje nedenfra t.v. Når jeg har frest masse snø er kanskje et svar her, håper det. Men først må jeg dessverre forstyrre naboene. Istra er ihvertfall i Kroatia som Istria, men i Kroatia er der mange steder med samme navn, f.eks. Dubrovnik. Så det kan være samme eller forskjellige, jeg har ikke undersøkt næmere. Jeg har valgt slangen i vått miljø på dyret. Ops, jeg ser at vi er flere som skriver samtidig, så svaret er altså ja. Kroatia er mitt favorittland, skal dit for fjerde gang til høsten. Det har tidligere blitt Zagreb 1. gang. Øyhopping og kyst nordover 2. gang og øyhopping og kyst sørøver i fjor. Istria står på ønskelisten. Vi har kroatiske venner i landet, og folk er er bare utrolig hyggelige. PS Dere hørte vel om håndballaget som havnet helt feil i Kroatia fordi byen de skulle til hadde en navnesøster et helt annet sted i landet. Innlegg redigert. (01-25-09 13:53)
Gjest -Kjell Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Istra er ihvertfall i Kroatia som Istria, men i Kroatia er der mange steder med samme navn, f.eks. Dubrovnik. Så det kan være samme eller forskjellige, jeg har ikke undersøkt næmere. Jeg har valgt slangen i vått miljø på dyret. Ops, jeg ser at vi er flere som skriver samtidig, så svaret er altså ja. Kroatia er mitt favorittland, skal dit for fjerde gang til høsten. Det har tidligere blitt Zagreb 1. gang. Øyhopping og kyst nordover 2. gang og øyhopping og kyst sørøver i fjor. Istria står på ønskelisten. Vi har kroatiske venner i landet, og folk er er bare utrolig hyggelige. PS Dere hørte vel om håndballaget som havnet helt feil i Kroatia fordi byen de skulle til hadde en navnesøster et helt annet sted i landet. Innlegg redigert. (01-25-09 13:53) Hei igjen, nå er fresingen ferdig. Riktig, det er østlandet her. Mange takk for innsiktsfulle svar om Istria/Istra. Jeg var der også en gang, det var i 82 men likevel veldig hyggelig.
Gjest amanda Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 --- og sangerballet gikk fint? Hei, Olav, sangerballet var festlig!
Gjest -Kjell Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Istra er ihvertfall i Kroatia som Istria, men i Kroatia er der mange steder med samme navn, f.eks. Dubrovnik. Så det kan være samme eller forskjellige, jeg har ikke undersøkt næmere. Jeg har valgt slangen i vått miljø på dyret. Ops, jeg ser at vi er flere som skriver samtidig, så svaret er altså ja. Kroatia er mitt favorittland, skal dit for fjerde gang til høsten. Det har tidligere blitt Zagreb 1. gang. Øyhopping og kyst nordover 2. gang og øyhopping og kyst sørøver i fjor. Istria står på ønskelisten. Vi har kroatiske venner i landet, og folk er er bare utrolig hyggelige. PS Dere hørte vel om håndballaget som havnet helt feil i Kroatia fordi byen de skulle til hadde en navnesøster et helt annet sted i landet. Innlegg redigert. (01-25-09 13:53) Om å ta feil av byer og steder... (amandas innlegg) In Norge har vi også slikt. Finnes det historier om Kiristiansand / -sund?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå