Gå til innhold

søndagskryss 242

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangler en bokstav på dagens, hvis det er riktig det jeg har skrevet. Det er første bokstaven i søke, på øverste linje, ?ndra, men jeg ville trodd det skulle bli undre, men da har jeg feil på bakre. Der har jeg skrevet aktre, men det er kanskje feil. Noen som har løst dette og kan hjelpe meg?

Skrevet

Takk for hjelpa, da var det andre riktig også da. Har ikke hørt andra - søke før. Lærer litt hver gang en løser et kryssord.

Skrevet

Jeg har jobbet med forsikring, og i gammel tid (før min tid) het skjema for søknad om forsiking Andragende. Og det står her i NKL faktisk.

Innlegg redigert. (01-18-09 21:12)

Skrevet

Andragende er vel et synonym for anmodning, søknad.

Skrevet

Jamen Olav, det er jo det jeg sier.

Skrevet

Uff, da! Jeg vet ikke om jeg tør å se meg i speilet etter dette, men jeg ble vel litt for sen med innlegget mit, du klarte å sende mens jeg skrev ferdig. En annen ting: Ble ikke andra brukt i sammenheng med frieri: "Må jeg få andra om Eders datters haand?"

Skrevet

Hei du, det skjer rett som det er i forumet at vi skriver dobbelt og samtidig. Vi kan ikke knuse speil av den grunn, jeg mente ikke noe negativt!

Mens du skrev nå satt jeg og så filmen om Jane Austen, og hos henne fridde man på slik fasong. Men nå er vi der igjen, frierier er blitt en motesak!

Håper du leser -Kjell sitt innlegg lenger nede!

Innlegg redigert. (01-18-09 23:21)

Skrevet

Jo, jeg har lest det og det var pent skrevet, men egentlig refererte jeg bare til noe som var skrevet for 5 år siden.

Dessuten hadde jeg tenkt å pålegge meg selv 14 dagers skrivekarantene, men der ser du hvor lenge det holdt ....

Skrevet

hvorfor, er du lei av å se deg selv på trøkk? Nå som du har fått så mange venner? Når kryssordene er så lette som de er for tiden, er det altfor stille i forumet.

Innlegg redigert. (01-18-09 23:48)

Gjest Steinar
Skrevet

Lette og lette fru Blom. finner stadig små utfordringer jeg. blir de så vanskelige at en må gi opp så er nå ikke det noe incitament for å holde interessen heller. Syns nå jeg da. :))

Skrevet

Når man har lekt med Hansen i tilstrekkelig mange år, blir de lettere og lettere, og jeg synes ikke de er alle lette, men kanskje litt de seneste gangene. Men altfor morsomme til å gi opp. Ellers er jeg enig med deg. Uansett kommer man i mål når man har forumet. De helt store ekspertene har jo endelig nok av andre kryssord å gnukke på. Hilsen fru Blom

Innlegg redigert. (01-18-09 23:55)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...