Gjest Bitte Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har lest tidligere innlegg for ikke å gå i den fella at spørsmålet mitt har vært diskutert før. Jeg kan ikke finne noen som har debattert Brus (sur?) vannrett 5 linje fra toppen. Siste bokstaven er midtre bokstav i stoff loddrett. Hvis stoffet blir ULL blir brus Surl. Er det brus?
Gjest Christian Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Heia.. Fant dette i en ordbok, men har aldri hørt om det før :) surl -et 1 brus av vann; surling 2 brus, surr av stemmer Etym.: til surle
Gjest Egon Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har lest tidligere innlegg for ikke å gå i den fella at spørsmålet mitt har vært diskutert før. Jeg kan ikke finne noen som har debattert Brus (sur?) vannrett 5 linje fra toppen. Siste bokstaven er midtre bokstav i stoff loddrett. Hvis stoffet blir ULL blir brus Surl. Er det brus? Joda, både Norsk ordbok og NRO kan bekrefte at du har rett.
Gjest bitte Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Heia.. Fant dette i en ordbok, men har aldri hørt om det før :) surl -et 1 brus av vann; surling 2 brus, surr av stemmer Etym.: til surle Kjære Christian og Egon (Olsen?) Tusen takk for kjapp hjelp. Joda, en lærer av dette forumet. Godt å ha dere. Men så ser jeg at jeg mangler ett ord til, nemlig nederst til høyre hvor skåle blir medbod hvis jeg har skrevet riktig. Det er et ord jeg ikke finner i NKL. Har dere løsningen der også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå