Gå til innhold

Grieg og film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg om Grieg har noe med togrøveri og gjøre? Og så mangler jeg blindbokstaven i "film". Får liksom ikke noe fornuftig der.

Fortsetter under...

Skrevet

Jada, Nordahl Grieg skrev "Bergenstoget røvet i natt". Blindbokstaven er O og inngår i navnet til en berømt filregissør (begge blindbokstavene er O, jeg går ut fra at du mangler den første).

Innlegg redigert. (12-14-08 15:17)

Gjest birkebeiner
Skrevet
  - skrev (På 14.12.2008 den 14.12):

Jada, Nordahl Grieg skrev "Bergenstoget røvet i natt". Blindbokstaven er O og inngår i navnet til en berømt filregissør (begge blindbokstavene er O, jeg går ut fra at du mangler den første).

Innlegg redigert. (12-14-08 15:17)

Hei!

Ikke så langt fra sannheten: Bergenstoget plyndret i nat , sammen med Nils Lie.

Skrevet

Takk for korreksjonen, jeg tok den på hukommelsen, og det kan jo være en risikosport.

Skrevet

Jeg står fortsatt fast på filmen. Har AL-OD-VAR

Annonse

Skrevet

Dette er et produkt av en spansk filmregissør som du finner her i NKL og i SNL.

Terje

Skrevet
  - skrev (På 15.12.2008 den 20.48):

Almodovarprodukt

(jeg vet at Gerd gjerne vil ha fullt svar, og nå er vel de fleste i mål forlengst)

Innlegg redigert. (12-15-08 23:33)

Gjest Belladonna
Skrevet

Jeg har også registrert at Gerd vil ha fasiten. Da noen påpekte for en tid tilbake at hun kunne finne svar på det hun søkte ved å bla seg nedover, svarte hun at hun ikke orket. I dette tilfellet ville hun enkelt finne svaret her ved rett og slett å søke på filmregissør i søkefeltet. Ikke noe hokus pokus. Jeg synes det blir for lettvint bare å spørre uten å gjøre noe forsøk på egen hånd. Jeg er antagelig ikke alene om å mene at både hun og flere kan anstrenge seg litt før de spør, når de faktisk har de fleste bokstavene.

Skrevet
  - skrev (På 15.12.2008 den 20.48):

Jeg synes det må være helt greit å spørre om fasiten hvis man vil - det er jo tross alt frivillig å svare også!

Hilsen Anne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...