Gå til innhold

Nøtteknekkeren i VG

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror at istedenfor at skikkelig skal være penodelig, så kan det være leieledig (f.eks. når et hus er i leieledig stand, så er d jo i skikkelig stand). Da blir stige opp lik ese, og det høres mer logisk ut. Satser på det. Men kan noen hjelpe meg med "sette vidjeløkke på" som har 5 bokstaver? Jeg har ?e?d?

Innlegg redigert. (11-05-08 00:56)

Mitt lille innlegg som sto her har vakt så uendelig stor forargelse at jeg har valgt å slette det for å spare andre for smerten. Jeg hadde ikke kryssordet og svarte idet blå, noe jeg gjorde oppmerksom på. Jeg var nok for unøyaktig og trøtt i hodet midt i det å følge med på den spennende amerikanske valgkampen.

Beklager til deg Lattas.

Innlegg redigert. (11-05-08 15:40)

Gjest Anonym hjelper

Siden amanda (som forventet) har forsøkt å slette sine spor, limer jeg tøvet inn igjen slik at andre lesere skal kunne se hva mitt innlegg (nederst her) var et svar på:

------

"Forfatter: amanda (---.80-203-51.nextgentel.com)

Dato: 11-05-08 01:36

Jeg har ikke kryssordet, så dette er litt i det blå: Kan det være sømmelig du skal ha for skikkelig, og dermed øke? Leieledig høres snålt ut.

For øvrig har vel dette ikke noe i Dagbladforumet å gjøre, men heller i forumet Kryssordhjelpen.

Innlegg redigert. (11-05-08 01:38)"

------

Du verden, Lattas har stilt spørsmål i feil forum! Bra noen passer på. Forståelig, da, at man ikke samtidig har tid til å holde styr på om ens eget svaralternativ inneholder det rette antall bokstaver.

Riktig urimelig er det selvsagt å forvente at et slikt vennlig forslag skal ta hensyn til hvor i diagrammet det problematiske kryssende ordet er plassert; Når Lattas for å få en annen startbokstav (e i stedet for o) spekulerer på å bytte ut pen-O-delig med lei-E-ledig, foreslår amanda i stedet enkelt og greit å bruke, ikke fjerdebokstaven, men annenbokstaven, fra sitt på forhånd meningsløse svarforslag "sømmelig" for å trylle frem ordet "øke" - som nødvendigvis må stå i 45 graders vinkel til de øvrige ordene i nærheten for at regnestykket skal gå opp.

Innlegg redigert. (11-24-08 22:55)

Jeg tror at istedenfor at skikkelig skal være penodelig, så kan det være leieledig (f.eks. når et hus er i leieledig stand, så er d jo i skikkelig stand). Da blir stige opp lik ese, og det høres mer logisk ut. Satser på det. Men kan noen hjelpe meg med "sette vidjeløkke på" som har 5 bokstaver? Jeg har ?e?d?

Innlegg redigert. (11-05-08 00:56)

Jeg har bare kikka litt på dette kryssordet, men jeg tror jeg ville valgt ose. "Noe" stiger jo opp når f.eks. et bål ligger og oser uten at det tar skikkelig fyr. Dessuten får du treff her på NKL med penodelig, mens det andre forslaget ikke gir det.

Sette vidjeløkke på mener jeg må bli "bende". Dette kan bety binde, sette band på, og vidjeløkke ble også brukt til å binde kyr på båsen før det kom kuband av metall. I det heletatt ble vidjeløkken brukt når noe skulle festes.

Hei :) Visste ikke at det var andre kryssordforum, bare denne hvor jeg vet "alle" er eksperter. Takker for de som har tatt tid til å svare meg. Velger likevel ese, som i deigen som stiger opp, og leieledig, da en leilighet som er i leieledig stand også er i skikkelig stand (om det ikke er svindel ute og går). Må leve til lørdag for å finne fasit. Som det ble påpeket her; sømmelig passer ikke i det hele tatt. Er jo 4. og ikke 2.bokstav som evt. må byttes ut. Selv har jeg laget en sone i Origo, som jeg har kalt kryssordeksperten, men har ikke pyntet den med bilder ennå, og fortsatt ikke sett innslag der.

Innlegg redigert. (11-05-08 11:46)

Annonse

Hei igjen. Lattas.

Jeg mente ikke å henvise deg til en annen nettside, men å gjøre deg oppmerksom på at under fanen "Diskusjon" her finnes det foruten foraene Allers, Hjemmet og Dagbladet er der ett som heter Kryssordhjelp for de som løser kryssord i andre publikasjoner (f.eks. VG). Det høres jo ut som du er en entusiastisk kryssordelsker som både lager kryssord selv, og løser mange andre. Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...