Gjest Bitte Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Hallo alle ihuga kryssordløsere. Denne gangen sleit jeg fælt og måtte lene meg tungt på dere andre vise menn og kvinner. Jeg har kranglet på plass det meste, men allikevel sitter jeg igjen med en lat(insk?) slektning vannrett i høyre nederste halvdel, krysser med gjøgle (som jeg heller ikke har fått til), og eksplosiv som jeg ikke skjønner i det hele tatt. Er det hjelp å få, eller er jeg for sent ute?
Gjest Aslak Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har skrevet Soror uten at jeg har funnet det noen steder. Gjøgle blir vel spekse. Eksplosiv blir vel trinitortoluen. Jente er vel trulte.
Gjest Unni Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 - skrev (På 9.10.2008 den 17.50): Hallo alle ihuga kryssordløsere. Denne gangen sleit jeg fælt og måtte lene meg tungt på dere andre vise menn og kvinner. Jeg har kranglet på plass det meste, men allikevel sitter jeg igjen med en lat(insk?) slektning vannrett i høyre nederste halvdel, krysser med gjøgle (som jeg heller ikke har fått til), og eksplosiv som jeg ikke skjønner i det hele tatt. Er det hjelp å få, eller er jeg for sent ute? - soror - spekse - trinitrotoluen :-)
Gjest amanda Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 - skrev (På 9.10.2008 den 17.50): Hallo alle ihuga kryssordløsere. Denne gangen sleit jeg fælt og måtte lene meg tungt på dere andre vise menn og kvinner. Jeg har kranglet på plass det meste, men allikevel sitter jeg igjen med en lat(insk?) slektning vannrett i høyre nederste halvdel, krysser med gjøgle (som jeg heller ikke har fått til), og eksplosiv som jeg ikke skjønner i det hele tatt. Er det hjelp å få, eller er jeg for sent ute? Hei Bitte, jeg ser du har fått god hjelp. Vil bare si at både gjøgle, jente og eksplosiv finner du med helt enkelt søk her på siden, ihvertfall hvis du har noen bokstaver. Skriv spørreord, deretter komma og antall bokstaver i ett uten mellomrom. Innlegg redigert. (10-09-08 20:21)
Gjest Bitte Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 - skrev (På 9.10.2008 den 18.15): Jeg har skrevet Soror uten at jeg har funnet det noen steder. Gjøgle blir vel spekse. Eksplosiv blir vel trinitortoluen. Jente er vel trulte. Hei Amanda, Ser at både du og Unni er rask på pletten når nøden er størst. Allikevel skjønner jeg ikke riktig hva du mener. Jeg prøver å søke med spørreord, skriver de bokstavene jeg har og setter ? der jeg mangler. Fikk ikke tilslag på noe her iallefall. Løsningen din er ukjent for meg.
Gjest Olav Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Du kan også skrive inn de bokstavene du har i søkefeltet og fylle ut med spørsmålstegn for de du mangler, ta vekk haken for søk med spørreord, markere for inneholder og klikke søk. Innlegg redigert. (10-09-08 21:28)
Gjest amanda Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 - skrev (På 9.10.2008 den 18.52): Hei Amanda, Ser at både du og Unni er rask på pletten når nøden er størst. Allikevel skjønner jeg ikke riktig hva du mener. Jeg prøver å søke med spørreord, skriver de bokstavene jeg har og setter ? der jeg mangler. Fikk ikke tilslag på noe her iallefall. Løsningen din er ukjent for meg. Eksempel: Spørreordet er jente, og du vet at det skal bli 6 bokstaver med te til slutt. Skriv jente,6 i søkefeltet til venstre og søk. Du får frem flere forslag og en rad med ruter. Skriv te i de to siste rutene, og du får frem Trulte. Spekse sto ikke under gjøgle, men eksplosiven kom frem. Hvis tror du har et ord men ikke er sikker, da kan du søke på ordet og se om det kommer frem som et logisk eksempel. Olav sin metode er også veldig grei, men husk å hakke vekk søk med spørreord og søk kun på svarord. Min erfaring er at det meste finnes her, og når jeg har et ord som ikke finnes legger jeg alltid inn tips. Vi gleder oss til lørdagens, så får jeg en toukers pause mens jeg jakter på fortsatt sommer i Kroatia. Innlegg redigert. (10-09-08 21:30)
Gjest Gerd Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 9.10.2008 den 18.15): - soror - spekse - trinitrotoluen :-) Trinotrotoluen = TNT
Gjest Unni Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Hei, Gerd. Varianten din er litt spesiell, da ...
Gjest ragnar Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg kan ikke finne SOROR noen steder, men SNL har SORORAT som latinsk for søster. Har Hansen tatt en kjapp en her ?? Ragnar
Gjest Olav Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Neida, og svaret gir seg egentlig selv, da, når du har de andre ordene.
Gjest amanda Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 12.13): Hei, Gerd. Varianten din er litt spesiell, da ... Hvorfor det, Unni? TNT er jo faktisk trini......., ihvertfall ifølge søket her. Men riktignok plassert under et annet emne, hvis det er det du sikter til Innlegg redigert. (10-10-08 15:41)
Gjest amanda Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 12.13): Hei, Gerd. Varianten din er litt spesiell, da ... Sorry lagret to ganger, surr surr. Innlegg redigert. (10-10-08 15:42)
Gjest Unni Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 12.59): Jeg kan ikke finne SOROR noen steder, men SNL har SORORAT som latinsk for søster. Har Hansen tatt en kjapp en her ?? Ragnar Hei, Ragnar. Gifter sororen seg med sin avdøde søsters enkemann, får du ordet ditt. Ellers har du sikkert hørt om sorority og soror Maria og en haug andre. Men søster og søster, fru Blom - mange former for søsterskap, da :-)
Gjest Unni Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 13.11): Hvorfor det, Unni? TNT er jo faktisk trini......., ihvertfall ifølge søket her. Men riktignok plassert under et annet emne, hvis det er det du sikter til Innlegg redigert. (10-10-08 15:41) Trini, ja. Trino, nei :-)
Gjest amanda Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Okei då ! Står på farten til Kroatia, og har barnebarn rundt meg, litt mye for en "gammel" dame. Kommer ikke til å savne høsten som tar tak her for tiden, men Hansen og sludringen her i dette forum. Innlegg redigert. (10-10-08 15:44)
Gjest Gerd Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 12.13): Hei, Gerd. Varianten din er litt spesiell, da ... Spurte Gubben, med hovedfag kjemi fra Blindern. Fant det også på Wikipedia. Ser at svarene kommer hulter til bulter, selv om jeg svarer på et konkret innlegg. Dette gjelder altså TNT. Trinitrotoluen - ser at jeg har skrevet feil tidligere. Innlegg redigert. (10-10-08 15:51)
Gjest Unni Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 13.40): Okei då ! Står på farten til Kroatia, og har barnebarn rundt meg, litt mye for en "gammel" dame. Kommer ikke til å savne høsten som tar tak her for tiden, men Hansen og sludringen her i dette forum. Innlegg redigert. (10-10-08 15:44) Å, Amanda Miranda, du heldiggris! Kos deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Unni Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 13.43): Spurte Gubben, med hovedfag kjemi fra Blindern. Fant det også på Wikipedia. Ser at svarene kommer hulter til bulter, selv om jeg svarer på et konkret innlegg. Dette gjelder altså TNT. Trinitrotoluen - ser at jeg har skrevet feil tidligere. Innlegg redigert. (10-10-08 15:51) Hei igjen, Gerd. Det var det med rettskrivning, da :-)
Gjest amanda Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 13.46): Å, Amanda Miranda, du heldiggris! Kos deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takk, Unnimoren (veldig bergensk). Jeg gleder meg aller først til å kjøpe en fet bestselger på Flesland. Innlegg redigert. (10-10-08 16:14)
Gjest amanda Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 13.43): Spurte Gubben, med hovedfag kjemi fra Blindern. Fant det også på Wikipedia. Ser at svarene kommer hulter til bulter, selv om jeg svarer på et konkret innlegg. Dette gjelder altså TNT. Trinitrotoluen - ser at jeg har skrevet feil tidligere. Innlegg redigert. (10-10-08 15:51) Å se hvor svarene hører hjemme ser vi kun på "trådene" før vi åpner innleggene. Men vi kan endre emnet for å få bedre oversikt. Ellers er jo rekkefølgen kronologisk, ikke helt hulter til bulter. Innlegg redigert. (10-10-08 16:17)
Gjest Gerd Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 God tur amanda! Det må bli vanskelig å klare seg uten Hansen i ferien :-) Jeg er nå ferdig med to ukers ferie her i nord-norge, starter sørover i morgen. Sukk. Vi har kost oss veldig i høsten her, en blanding av godvær (for det meste), regn og skikkelig kuling. Og nordlys. Men Dagbla får vi jo kjøpt her.
Gjest Unni Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 14.11): Takk, Unnimoren (veldig bergensk). Jeg gleder meg aller først til å kjøpe en fet bestselger på Flesland. Innlegg redigert. (10-10-08 16:14) Og jeg vil ikke engang prøve å anbefale hva du bør kjøpe :-) Med mindre du har vært igjennom Pickwickklubben (bare tuller, vettu!) Men din prioritering er lik min - så utrolig deilig å stå der og kunne velge fra øverste hylle før reisen tar fatt. Når alt det der om god og trygg tur og slikt er sagt, vil jeg bare ønske deg veldig vekommen tilbake :-)
Gjest Olav Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 - skrev (På 10.10.2008 den 14.57): God tur amanda! Det må bli vanskelig å klare seg uten Hansen i ferien :-) Jeg er nå ferdig med to ukers ferie her i nord-norge, starter sørover i morgen. Sukk. Vi har kost oss veldig i høsten her, en blanding av godvær (for det meste), regn og skikkelig kuling. Og nordlys. Men Dagbla får vi jo kjøpt her. Slutter meg til de andres ønsker om god tur, men det blir vel to uker med abstinens skulle jeg tro! Vi kan orde med noen kjappe kopier av kryssorda de kommende to uker slik at du har litt å starte med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå