Gå til innhold

Feil i "Ukens nøtt" nr 13?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Du kan være" PRIPPEN, men jeg tror at

stikkordet skulle vært: "Kan ku være" = DROPLET.

Kan noen ta kontakt med X-ord-forfatteren eller

Hjemmet for å få verifisert min påstand?

Hei

Har Erica på 5 . Iflg Gyldendal er Erica carnea en utenlandsk art fra Sør-og Mellom Amerika som dyrkes i hager og hører til våre vakreste vårblomster. Har også vært inne på tanken at det er feil i oppgaven og at det skulle være droplet, men prippen kan vel også passere.

Åge

Hei

Har Erica på 5 . Iflg Gyldendal er Erica carnea en utenlandsk art fra Sør-og Mellom Amerika som dyrkes i hager og hører til våre vakreste vårblomster. Har også vært inne på tanken at det er feil i oppgaven og at det skulle være droplet, men prippen kan vel også passere.

Åge

Hei Åge!

Var spent på, hvor i Gyldendal fant du "Erica" carnea ?

Jens

Annonse

"Du kan være" PRIPPEN, men jeg tror at

stikkordet skulle vært: "Kan ku være" = DROPLET.

Kan noen ta kontakt med X-ord-forfatteren eller

Hjemmet for å få verifisert min påstand?

Erica er en planteslekt med 600 arter hvor av 550 vokser i Sør-Afrika (kilde: Store norske leksikon). At en art i denne planteslekten har sin opprinnelse i Sør- og Mellom-Amerika kvalifiserer neppe til godkjent løsning. Løsningen er for øvrig en drikk som man ikke trenger Gyldendals 5 binds for å finne. Lykke til!

CS

Gjest bøgga

Erica er en planteslekt med 600 arter hvor av 550 vokser i Sør-Afrika (kilde: Store norske leksikon). At en art i denne planteslekten har sin opprinnelse i Sør- og Mellom-Amerika kvalifiserer neppe til godkjent løsning. Løsningen er for øvrig en drikk som man ikke trenger Gyldendals 5 binds for å finne. Lykke til!

CS

hvis 7.lodd. blir consensus.hva blir 22van.da? står bom fast her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...