Gjest safe Skrevet 23. august 2008 Skrevet 23. august 2008 Stikkord dyr, ca midt på loddrett: Får grevlinger sist i løsninga, og får t som første bokstav, og e som tredje. Hva slags grevling blir det, eller er det noe galt her?
Gjest Davido Skrevet 23. august 2008 Skrevet 23. august 2008 Hei Jeg har skrevet "TRE-" men har ikke sjekket det enda. Men "brystverndel" loddrett på midten: "plonge" (??) Har ikke funnet det noensteds enda. Men fortsetter å sjekke... Joda "TREGREVLINGER" er ok :-) ..og "PLONGE" har med kanonkonstruksjoner å gjøre... så der var vi i boks og kan ta kvelden. God natt :-D Innlegg redigert. (08-24-08 00:01)
Gjest jarl Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Stikkord dyr, ca midt på loddrett: Får grevlinger sist i løsninga, og får t som første bokstav, og e som tredje. Hva slags grevling blir det, eller er det noe galt her? En plongé er en skråning fra brystvernet og ned slik at man kan elevere (skrå) kanonene nedover. (tjenestegjorde i kystartilleriet for en mannsalder siden)
Gjest Gerd Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Hva skulle vi gjort uten fagkunnskapen? Og det lurer jeg jo på i dagens samfunn også, hvor seniorene forsvinner stadig vekk.
Gjest karih Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Stikkord dyr, ca midt på loddrett: Får grevlinger sist i løsninga, og får t som første bokstav, og e som tredje. Hva slags grevling blir det, eller er det noe galt her? Hei, Gerd! Jeg skjønner ikke problemet, jeg har vært med på å utdanne unge mennesker i 46 år, og jeg ser to generasjoner bak meg med solide fagkunnskaper.
Gjest Gerd Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Der jeg jobber (Telenor) forsvinner fagkunnskapen på det gamle unna for unna. Etter mange omorganiseringeringer og oursourcinger, hvor ledelsen ikke har peiling på hva folk jobber med blir det slik. Selv er jeg siv.ing. og håper at jeg holder ut til jeg er 62 til neste år. Da går jeg over til 60% tid hvis jeg ikke får full AFP. Jeg jobber i et område som ingen andre har særlig peiling på, det vil si det gamle telefonnettverket som vi fortsatt er forpliktet til å holde ved like. Og her er det etterhvert blitt temmelig tynt når det gjelder bamanning. De som kunne det er gått av med pensjon. Mannen min jobber i skoleverket (cand. real) men han gir nå totalt blaffen på grunn av alt tullet i skoleverket. Han underviste i realfag, men nå vil han ikke mer. Han jobber 60% i administrasjonen. Det er jo nettopp realfagkompetanse som trengs i skolen i dag. Men de finnes ikke lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå