Gjest arne Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Finner ikke maler loddrett øverst til venstre. Kan jo passe med Samkopf, men han er vel musiker?
Gjest Tiny Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Har funnet Maikopf. Men hva med redskap på 3 bokstaver vannrett på høyre side. ØGE??? Og "Rekl." RR??
Gjest karih Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Finner ikke maler loddrett øverst til venstre. Kan jo passe med Samkopf, men han er vel musiker? Samkopf ? Jeg fant et sted at han maler med lyd????? Stemmer det?
Gjest einar Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Har funnet Maikopf. Men hva med redskap på 3 bokstaver vannrett på høyre side. ØGE??? Og "Rekl." RR?? Jeg har googlet noe aldeles forferdelig. Fant bare "MAIKOPF" (Olaf) og han er tysk jazzmusiker. Det var en Maikopf til (Oliver), men han er ikke maler. At man maler lyd med musikk, synes jeg vel søkt. Det nærmeste er lydmalende ord (onomatopoetika).
Gjest p-hafn Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg finner heller ikke denne maleren, men det må jo slutte på .amkopf. Hvis ikke så må det jo bli valiumprodukt-- og det er vel ikke rett. Denne var ikke enkel !!
Gjest einar Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Har googlet meg gjennom 26 førstebokstaver _aikopf. Fant bare M som en rimelig mulighet.
Gjest Gerd Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg har problemer med han andre maleren også, to rader til høyre. Jeg har -LME. Sikkert A eller en anne vokal. Finner ikke noe kryssordleksikonet.
Gjest Anita Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg har skrevet VALMUE og da får jeg KLEE på maler. Fant ingenting på -lme.
Gjest randi Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg tror det rett og slett må være feil her.Det må nesten skulle være MUSIKER og ikke MALER på den første av disse to malerne,slik at det blir SAMKOPF.Tror ikke dere også det må være slik da? Nå er vi jo mange som har lett på en masse for å finne denne maleren,så jeg tror rett og slett ikke at han fins.(Men jeg bøyer meg gjerne i støvet om noen klarer å finne en maler med disse bokstavene:_amkopf),for de må da være rett,i alle fall. Mvh Randi
Gjest Egon Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Helt enig. Antar R.H. lager seg en kladd først og renskriver den etterpå. Stikkordet til høyre er jo også maler, så han har vel kommet i skade for å skrive maler to ganger. Løsningsordet på ELDRE inneholder vel en S for mye? Egon
Gjest amanda Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Her i NKL finnes gammelordet med både en og to S'er
Gjest Gerd Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg tror det rett og slett må være feil her.Det må nesten skulle være MUSIKER og ikke MALER på den første av disse to malerne,slik at det blir SAMKOPF.Tror ikke dere også det må være slik da? Nå er vi jo mange som har lett på en masse for å finne denne maleren,så jeg tror rett og slett ikke at han fins.(Men jeg bøyer meg gjerne i støvet om noen klarer å finne en maler med disse bokstavene:_amkopf),for de må da være rett,i alle fall. Mvh Randi Jeg har kommet til samme konklusjon, men hvem vet
Gjest pedro Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Jeg finner heller ikke denne maleren, men det må jo slutte på .amkopf. Hvis ikke så må det jo bli valiumprodukt-- og det er vel ikke rett. Denne var ikke enkel !! Støtter synspunktene til Randi og Egon, jeg har trukket samme konklusjon. Så nå er det bare og smøre seg med tålmodighet til lørdagsmagasinet foreligger. See you then!! mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå