Gjest amanda Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Denne ganger er her minst to dobbel-løsninger: BY, 13. linje vannrett helt til venstre. Og ORG. 4 linje vannrett nedenfra helt til høyre (den ene riktignok mer aktuell enn den andre!). Enig noen? Olav: her får du nye spørsmål å sjekke ut om to uker. Innlegg redigert. (08-13-08 16:49)
Gjest birkebeiner Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Doble løsninger er en del av kryssordenes verden, og kan vel knapt unngås. Det gjelder bare å velge den ene riktige, og mest sannsynlige, løsningen.
Gjest amanda Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 det er jo klart, men her kunne det lett unngås ved at Hansen spesifiserte litt. For meg betyr det ingenting, jeg sender aldri inn, men det har vært et tema her i diskusjonen, så derfor.......... Innlegg redigert. (08-13-08 18:02)
Gjest Olav Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 - skrev (På 13.8.2008 den 13.54): Denne ganger er her minst to dobbel-løsninger: BY, 13. linje vannrett helt til venstre. Og ORG. 4 linje vannrett nedenfra helt til høyre (den ene riktignok mer aktuell enn den andre!). Enig noen? Olav: her får du nye spørsmål å sjekke ut om to uker. Innlegg redigert. (08-13-08 16:49) Har merka meg den allerede!
Gjest Gerd Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Når det er doble løsninger pleier jeg å skrive to bokstaver i samme ruta. Men hvis det leses maskinelt så blir det selvsagt forkastet. Lurer på hvordan de sjekker kryssordene. Leste en gang at de fikk et par sekker i uka med svar. Eller kanskje det var til hver oppgave.
Gjest amanda Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Selvsagt (mener jeg) leser de kun de oppgavene de trekker ut, altså først 3, som noen (Hansen?) nok leser manuelt, det kan umulig lønne seg å lage maskinelle systemer for noe slikt. Folk skriver jo helt forskjellig også. Så må de trekke nye da hvis de først uttrukne har feil. At de får sekker forundrer meg ikke, kryssord er jo en folkesport. Sjansen for å bli trukket og så vinne på et flaxlodd er mikroskopisk, så innsending er bortkastet tid og penger for meg. Det er løsingsjobben og humoren i Hansen sine oppgaver som er hele vitsen her i gården. Innlegg redigert. (08-14-08 11:44)
Gjest kaspara Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 IOK er greit, men hva heter byen i 13. linje ovenfra, helt til venstre, som ender på ssos?
Gjest kirsten Skrevet 14. august 2008 Skrevet 14. august 2008 Det blir enten Assos eller Issos, begge er oldtidsbyer. Fant det her på NKL, men hva fasiten er får vi vite om 2 uker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå