Gå til innhold

437

Anbefalte innlegg

Gjest -Kjell
Skrevet

Om den vannrette doningen nedert til høyre: Heter det ikke omnibuss på norsk? Og jeg lurer på selskapet KS, hva er det for noe?

Fortsetter under...

Skrevet

Om det skal skrives med en eller to s-er, skal ikke jeg si noe skråsikkert om. Ser litt knotete ut med bare en s. KS derimot er forkortelse for komandittselskap.

Gjest makni
Skrevet
  - skrev (På 6.4.2008 den 9.46):

Om den vannrette doningen nedert til høyre: Heter det ikke omnibuss på norsk? Og jeg lurer på selskapet KS, hva er det for noe?

Omnibus er riktig faktisk, det skrives med en S . Men jeg lurer samtidig på MENNESKELIK , det ble så rart i min kryssord med de blindbokstavene jeg fikk oppgitt i går.

Gjest Belladonna
Skrevet
  - skrev (På 6.4.2008 den 10.51):

Omnibus er riktig faktisk, det skrives med en S . Men jeg lurer samtidig på MENNESKELIK , det ble så rart i min kryssord med de blindbokstavene jeg fikk oppgitt i går.

Lik=lignende, ikke en død kropp som du kanskje har tenkt.

Gjest randi
Skrevet

Hei!

Hvordan får dere t som tredje bokstav på menneskelik?Sykdommen var liksom grei,helt til jeg skulle få dette ordet på plass,så da må det vel være en annen sykdom ,kanskje?Randi

Annonse

Gjest amanda
Skrevet
  - skrev (På 6.4.2008 den 11.33):

Hei!

Hvordan får dere t som tredje bokstav på menneskelik?Sykdommen var liksom grei,helt til jeg skulle få dette ordet på plass,så da må det vel være en annen sykdom ,kanskje?Randi

Sykdommen har t - en form for gikt

Gjest randi
Skrevet

Takk,begge to.Visst fant jeg feilen.Jeg "trodde" vel jeg visste opphavsordet,men hadde selvsagt en vokalfeil.Sånn er det når man tror man vet,og skriver i vilden sky uten å tenke.Da var den i alle fall i boks.Randi

Skrevet

Omnibus betyr "for alle". Latin

Skrevet

Der lærte jeg noe nytt! Ja, det er det jeg har sagt: Det jeg ikke vet kan det skrives bøker om!

Skrevet

Så spørs det jo hvem som skal skrive den boka :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...