Gå til innhold

dagblad søndag FEIL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest birkebeiner

Hallo der ute. Er det bare i min avis at oppgavelinjen under bildet mangler ?

Det er umulig å løse oppgaven uten disse ordene, kan jeg sende den inn da tro ?

Det bør være mulig, mener at det første ordet i gata slutter på vinteren, og at det andre loddrette ordet må være en rett; - stek, men klarer ikke helt å få plassert de siste bokstavene.

Noen synspunkter?

Jeg mener det må være "tender" som vel var betegnelsen på første vogna etter damploket, altså kullvogna.

Ellers ser det ut til at det kan være mer enn en bokstav som mangler i noen av de loddrette ordene. Det første kan bli "klassestyrer" steken kan bli "hjortestek", spillet blir vel lotto.

De som vil sende inn kan da fylle inn "lotto" og "strålene", så er vel oppgaven slik den foreligger løst.

Annonse

Gjest einar

Jeg mener det må være "tender" som vel var betegnelsen på første vogna etter damploket, altså kullvogna.

Ellers ser det ut til at det kan være mer enn en bokstav som mangler i noen av de loddrette ordene. Det første kan bli "klassestyrer" steken kan bli "hjortestek", spillet blir vel lotto.

De som vil sende inn kan da fylle inn "lotto" og "strålene", så er vel oppgaven slik den foreligger løst.

Takker for hjelp! Loddrett fra å i strålene er det en blindbokstav. Jeg tar sjansen på at dette må bli en e.

Jada, det kan bli mange ulike løsninger så lenge du ikke kjenner det konkrete kodeordet. Jeg legger den forutsetning til grunn at det mangler to linjer, da gaten pleier å starte med en pil. Hvis vi forutsetter at "ettervinteren" er riktig, kan det bli haugevis med forskjellige løsninger på de ordene vi ikke kjenner.

Det var forsåvidt heller ikke poenget i mitt innlegg, men derimot at du kunne komme fram til riktig svar på de vannrette linjene i diagrammet, og om man dermed hadde en korrekt løsning på oppgaven.

Jeg har sendt en e-post til Dagbladet og forespurt om dette men har i skrivende stund ikke fått tilbakemelding. Jeg skal komme med en liten snutt når/hvis jeg hører noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...