Gå til innhold

Lørdag-Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest p-hafn
Skrevet

I dag har jeg lært et nytt ord - vringle. Det står i ordboka, så det er greit nok. Men dette er jo noe som Hansen er spesialist på - nemlig å vringle.

Fortsetter under...

Gjest dennis
Skrevet

Vringling kan ha både positiv og negativ betydning. Når det gjelder Hansen er det heldigvis bare positivt - selv om hans tolkninger stundom er marginale.

dennis

Gjest Davido
Skrevet

Hei Hansen-fans

Bra Hansen denne gang også! Men jeg sliter med øverste høyre hjørne: Loddrett "bolig" til å matche vannrett "nødsperioden". Ønsker en "Å" i krysningspunktet, men finner ingen bolig med det som tredjebokstav..

Hei igjen

Fant løsningen ved søke "baklengs.." "Å"-en stemte :-)

Innlegg redigert. (03-29-08 19:06)

Gjest sonja
Skrevet

Jeg lurer på det samme,skjønner ikke hvordan du fikk det til, hva slags bolig kan det bli ? Vil du gi et tips ?Hilsen Sonja

Skrevet

Hei

Oppr. bet. på hovedbygningen på en gård. Skål på den. :-)

Gjest sonja
Skrevet
  - skrev (På 29.3.2008 den 18.28):

Jeg lurer på det samme,skjønner ikke hvordan du fikk det til, hva slags bolig kan det bli ? Vil du gi et tips ?Hilsen Sonja

Plutselig fant jeg det sjøl ! Sonja.

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 29.3.2008 den 18.35):

Hei

Oppr. bet. på hovedbygningen på en gård. Skål på den. :-)

Det er lenge siden jeg hadde gammalnorsk og islandsk på norrønlinja på Vinstra, men jeg mener å huske at "skàlinn" betydde bolig/hus, jamfør Gunnar på Lidarende (men nå driter jeg meg vel helt ut)!

Innlegg redigert. (03-29-08 22:58)

Gjest morena
Skrevet

Skålinn er der vi hadde ved og slike ting, et uthus. Vi måtte ut i skålinn og hente ting og tang oppi dala der jeg vokste opp, like ved Vinstra.

Skrevet

Da kunne du høre med han "StorPer" Ottesen på Vinstra om det stemte. Vi var klassekamerater i sin tid.

Gjest morena
Skrevet

Så du har hatt Ufo-Per i klassen, det var sikkert spennende. Det må være noen år siden, for han er ingen ungdom lenger.

Gjest Berit
Skrevet
  - skrev (På 29.3.2008 den 12.26):

I dag har jeg lært et nytt ord - vringle. Det står i ordboka, så det er greit nok. Men dette er jo noe som Hansen er spesialist på - nemlig å vringle.

Innlegg redigert. (03-30-08 18:55)

Gjest Berit
Skrevet
  - skrev (På 29.3.2008 den 12.26):

Som ny deltager til dette forumet er det meg en sann fornøyelse å be om hjelp. Vanligvis er det nok å lese andres problemer, de er ofte de jeg selv har. Denne gangen har dere vært innom, men alle har funnet løsningen før andre har rukket å svare. Det har ikke jeg! Kan noen være så snill og tipse om endingen på husmora og drivhuset? Mangler de siste 5 bokstavene på begge.

Gjest makni
Skrevet

Husmødre er mestre til mange ting, og drivhur er et form for lokale . var dette til hjelp ?

Annonse

Gjest Berit
Skrevet

Ja, tusen takk! Herlig å få hjelp så fort. Hvalen må jeg vel få til nå og likedal skål?? Får nytte meg av NKL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...