Gå til innhold

434: Vinteruteliv

Anbefalte innlegg

Gjest Einar
Skrevet

Dette befinner seg vannrett helt til venstre, litt ovenfor midten. Jeg har fått vantearena. Har noen et bedre forslag?

Fortsetter under...

Skrevet

Fått det samme som deg. Men jeg trodde det heter vanter, eller kanskje det heter vel en vante i entall. Det skal bli spennende å se hva de andre har fått.

Gjest ann-mette
Skrevet

Vantearena her jeg også fått, men gleder meg til å få til resten !!!!!!!!!

Gjest Ragnar
Skrevet
  - skrev (På 15.3.2008 den 12.57):

Dette befinner seg vannrett helt til venstre, litt ovenfor midten. Jeg har fått vantearena. Har noen et bedre forslag?

Ja, jeg har det samme, men under tvil. Hva slags ord er da 'vantearena' ??

Eller rettere; hva slags utelivssyssel er det ?

Gjest Andrine
Skrevet

Svaret er litt rart, for uteliv, da er det vel noe man gjør. Når det gjelder vante, så tenkte jeg på vanter, men så kom tankene på ishockey og vantet, for da stemmer det jo bedre med arena.

Lurer forresten på om noen har fått et annet svar.

Skrevet

Vante kan jo også bety mangle, men ikke her.

Hvis man tenker på hvor man er, f.eks. en skøytearena. Hva bruker man der? Skøyter. Hansen kan være vanskelig å følge i alle de kreative svingene han tar. Om VANTEARENA er riktig vet jeg ikke ennå, det er noe som skurrer litt hos meg.

Annonse

Skrevet

Er det kaldt - og uteliv - bruker du vanter, ikke sant? Og vantearena er - nei, nå skjønner du det jo selv. Unnskyld!

Skrevet
  - skrev (På 16.3.2008 den 22.04):

Hvis man tenker på hvor man er, f.eks. en skøytearena. Hva bruker man der? Skøyter. Hansen kan være vanskelig å følge i alle de kreative svingene han tar. Om VANTEARENA er riktig vet jeg ikke ennå, det er noe som skurrer litt hos meg.

Om du driver et aktivt uteliv om vinteren, er det vel ingen som helst tvil om at du trenger noe på fingrene. Tar du en skitur, eller måker snø, blir det fort kaldt samme hvilken arena du opererer på. Denne kjøper jeg glatt!

Gjest amanda
Skrevet
  - skrev (På 16.3.2008 den 22.04):

Har det samme som alle dere. Litt merkelig er det jo, men denne setningen kan kaaaanskje høres tilforlatelig ut: Et uteliv om vinteren er en arena for bruk av varme vanter (som blir vante i entall). Hansen har jo dessuten arena som løsning på scene i samme kryssord, og scene kan også være både konkret og abstrakt.

Innlegg redigert. (03-16-08 23:32)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...