Gjest Per Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Nede til v. ADV. Har fått PER som løsning, men det er vel strengt tatt ikke adverb???
Gjest arne Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 enig, pr/per er så vidt jeg husker en preposisjon. Kan vi be Hansen forklare, eller ......
Gjest Susann Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Enig med sistskrivende! Selv om per - eller pr. - som jeg personlig liker bedre - kan ha avledede betydninger som kan være adverb, er ikke "pr." pr. definisjon et adverb, men en preposisjon!
Gjest amnda Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Helt enig i at det er en preposisjon. Store Norske sier: per fork. pr., gjennom, ved, med, på, for (på hver), fra; f.eks. per telefon, per båt, per mann. Og alle synonymene her er preposisjoner.
Gjest Olav Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 - skrev (På 13.2.2008 den 19.04): Nede til v. ADV. Har fått PER som løsning, men det er vel strengt tatt ikke adverb??? Da er jeg heldigvis ikke alene om den løsningen. Det føles godt!
Gjest per Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Ikke ofte det kommer noen reaksjon fra Hansen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå