Gå til innhold

Nr 423. Wergeland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dette til å bli "vesleblakkeneieren" men greide ikke å finne noe om at Wergeland hadde hest. Er jeg helt på jordet?

Skrevet

Hvis dette gjelder Henrik Wergeland, så finner jeg ingen steder hvor han har skrevet dikt eller romaner om Vesleblakken. Men Henrik Wergeland var eier av en hest som het: VESLEBRUNEN! (Men det ordet passer jo ikke inn i kryssordet...)

Innlegg redigert. (12-29-07 15:08)

Skrevet

Men han skrev vel om Vesleblakken.

Var det ikke Bull som skrev om "Vesleblakken"?

Skrevet

Fikk dette til å bli "vesleblakkeneieren" men greide ikke å finne noe om at Wergeland hadde hest. Er jeg helt på jordet?

Jeg forstår godt at Hansen gjør småfeil av og til, men å kalle Wergelands Veslebrunen for Vesleblakken er litt pinlig.

Skrevet

Pytt, en hest er en hest er hest - måtte Gertrud Stein tilgi meg! Søndagsmorgener red Wergeland opp i Åsleia, på Veslebrunen, og der stanset han ved eika (nå kjent som Wergelandseika) og skuet utover Eidsvolls vakre bygd - og når bakfylla ikke var fullt så ille lenger, red han hjem igjen. Fortsatt på Veslebrunen. La oss tilgi Hansen litt kryssordfrihet, som vi tilgir Wergeland litt sus og dus. Godt nytt år til dere alle! :-)

PS: Veslebrunen fant klokelig nok veien frem og tilbake selv!

Skrevet

Det var dikteren Jakob Breda Bull som skrev fortellingen om vesleblakken. Ønsker alle kryssordelskere riktig godt nytt år særlig vår kjære oppdragsgiver Rolf Hansen ! Hilsen Sonja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...