Gjest Gerd Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Til venstre, litt langt nede. Har problemer med Stil. Har E--P--S- Har også problem med hestekappløpet der.
Gjest LivM Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 har ikke samme bokstaver som deg. Prøv med eleganse
Gjest Andrine Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Til venstre, litt langt nede. Har problemer med Stil. Har E--P--S- Har også problem med hestekappløpet der. P-en din er feil, der blir det g. Vet ikke om du vil ha hele ordet? På hestekappløpet har jeg skeidet.
Gjest Øyvind Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Til venstre, litt langt nede. Har problemer med Stil. Har E--P--S- Har også problem med hestekappløpet der. Har ikke kryssordet for hånden, men jeg mener jeg fikk 'skeidet'. Som Follo-gutt har jeg lært at stedsnavnet Ski har har sammenheng med hester og kappløp. SNL: Navnet er oppr. gårdsnavn, av norrønt skeið, 'bane til kappløp'.
Gjest Gerd Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Når dere sier det så har jeg vært borti ordet før i denne forbindelsen. Øyvind: arti å høre at det har noe med Ski å gjøre. Det er vel også en idrettsforening/fotballklubb som heter Skeid. Antar den har noen tilsvarende røtter.
Gjest Øyvind Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 En viss møbelforretning har også sitt utspring i Ski.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå