Gå til innhold

Diskusjon og hjelp og hint

Anbefalte innlegg

Hei Hansensfans. Jeg kom igår kveld hjem fra hyttetur. Har gått glipp av et onsdagskryssord langt ute på min øde øy, men løste lørdagens sammen med min sønn og sjelefrende hva kryssord angår. Men forumet her måtte jeg få med meg, det er like hyggelig hver gang. Men ikke denne gangen! Her har jeg frydet meg over den vennskapelige tonen som har hersket, og har selv fått full hjelp når jeg har bedt om det, og hint når jeg har bedt om det. Og litt koselig småprat innimellom. Har vært inne på Hjemmetforumet og forundret meg over den skarpe tonen som ekspertene der av og til bruker til og om hverandre. Og så kommer jamen Hansenfansen med samme bitende sarkasmer og karakteristikker om hverandre her også. Huff og huff. Ingen skremmer meg fra å delta fremover, men jamen ønsker jeg at debatten og hjelpen får tilbake den gode gamle atmosfæren igjen. Ha en fin ettersommer alle sammen!

Innlegg redigert. (08-24-07 12:45)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/5966-diskusjon-og-hjelp-og-hint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hansensfans. Jeg kom igår kveld hjem fra hyttetur. Har gått glipp av et onsdagskryssord langt ute på min øde øy, men løste lørdagens sammen med min sønn og sjelefrende hva kryssord angår. Men forumet her måtte jeg få med meg, det er like hyggelig hver gang. Men ikke denne gangen! Her har jeg frydet meg over den vennskapelige tonen som har hersket, og har selv fått full hjelp når jeg har bedt om det, og hint når jeg har bedt om det. Og litt koselig småprat innimellom. Har vært inne på Hjemmetforumet og forundret meg over den skarpe tonen som ekspertene der av og til bruker til og om hverandre. Og så kommer jamen Hansenfansen med samme bitende sarkasmer og karakteristikker om hverandre her også. Huff og huff. Ingen skremmer meg fra å delta fremover, men jamen ønsker jeg at debatten og hjelpen får tilbake den gode gamle atmosfæren igjen. Ha en fin ettersommer alle sammen!

helt enig med amanda og flua.

men jeg spør meg selv etter motivet for "hetsen".

1) faren for at sjansen til å vinne en premie blir mindre ?

2) er det frykten og sjansen for at andre ettervert skal tilegne seg kunnskap og selvgodhet,slik som noen tydeligvis mener å ha,som ligger til grunn?

jeg kan ikke se andre motiver.

Takk, Amanda, Flua og Unni.

Det blåser nok over. Hvis ikke får vi utveksle e-postadresse og diskutere oss i mellom vi som har fred i sjela.

helt enig med amanda og flua.

men jeg spør meg selv etter motivet for "hetsen".

1) faren for at sjansen til å vinne en premie blir mindre ?

2) er det frykten og sjansen for at andre ettervert skal tilegne seg kunnskap og selvgodhet,slik som noen tydeligvis mener å ha,som ligger til grunn?

jeg kan ikke se andre motiver.

Å ha motiv for hets er helt ubegripelig, elsk Hansen og dine nettvenner er mitt budskap. Og noen er kanskje bare litt uheldig med sine ordvalg og bør tenke seg om. Min erfaring fra arbeidslivet med mail, er at man må tenke over at skriftlig tale virker mye sterkere enn muntlig tale. Jeg gleder meg til morgendagen og magasinkryssordet!

(Kopi av mitt nye inlegg til tema "Nr. 76")

Heihei dere,

jeg har nettopp lest igjennom ordvekslingen deres. Og har fått lyst til å tilføye min egen sennep.

Saken er vel grei, egentlig. Forumet brukes av mange, og disse mange er forskjellige. Noen vil slik og andre vil sånn. Fasit er at når en går inn og leser her i forumet så må en regne med å finne både fulle svar og korte hint.

Det finnes ikke noen riktig måte som alle kan være enige i så lenge vi har et felles forum. La hver og en få utfolde seg på sin måte, slik det ellers er i et fungerende demokrati.

Noen ser fulle løsninger som ødeleggelse av moroa. Noen ser fulle løsninger som tidsbesparende når de ikke er kommet lengre og tiden for mer matnyttige gjøremål setter inn.

Tillags åt alle kan ingen gjera.

-Kjell

Annonse

Amanda,

er det egentlig noen forskjell på at

du vil ha skikkelighet (med din målestokk)

og

andre vil klage og jamre og peke med fingrene på noen (med deres egen målestokk)?

Forumet bør ha plass til alle oss forskjellige. Vi må regne med å finne innlegg som vi ikke er enige i eller som støter mot majoritetens holdninger.

"Jeg er ikke enig i det du sier, men vil sloss for livet for at du skal få lov til å si den." (Var det Voltaire?)

Ingen her skal kunne stille regler for andres besøk i forumet, det er å si at egen mening er viktigere og riktigere enn andres, og det er høyst tvilsomt og udemokratisk.

Du misforstår meg, jeg har ikke i noen av mine innlegg nevnt hvordan man skal spørre og svare, og selvsagt må man kunne ha forskjellige meninger om dette, her er vi hjertens enig du og jeg. Men hvis du leser tilbake så finner du uttrykk som her er kommet frem som karakteriserer hverandre negativt. Eksempler: Navnet ditt betyr gift, du vil vise hvor flink du er, og lignende. Det er det jeg mener med skikkelig og der har vi sikkert samme målestokk.

Helt klart at vi er forskjellige, og helt klart at ingen kan gjøre alle til lags. Men alle kan oppføre seg skikkelig og ta ballen og ikke personen.

Amanda, ta det ikke personlig,

Generellt: Inntil noen bryter norsk lov er alle utsagn tillatte mener jeg. Dette er et åpent forum. Her kan vi si hva vi vil. Hva vi har lyst til å si. Jeg fremstiller meg, du fremstiller deg.

Se det sånn: Også tullinger kan skrive her. Skal du forby det uten mandat? Altså hvem er det som bestemmer hvem som er en tulling?

-K

Vanlig folkeskikk er etter min mening en selvfølge - og de eksemplene Amanda her kommer med faller ikke innunder det! God takt og tone - enten vi nå ønker hint eller svar.

Storkoser meg med kryssordet, men det er vel år siden jeg sist sendte inn. Ikke viktig - det viktige er å holde hjernen i sving og nyte kryssordet!

Amanda, ta det ikke personlig,

Generellt: Inntil noen bryter norsk lov er alle utsagn tillatte mener jeg. Dette er et åpent forum. Her kan vi si hva vi vil. Hva vi har lyst til å si. Jeg fremstiller meg, du fremstiller deg.

Se det sånn: Også tullinger kan skrive her. Skal du forby det uten mandat? Altså hvem er det som bestemmer hvem som er en tulling?

-K

Kjell, du forbauser meg.

Innlegg redigert. (08-26-07 11:43)

Har problemer med å se at det Amanda er kritikkverdig, hun prøver å si at alle kan si hva de mener,spørre og svare på det de vil, men med forbehold på direkte personhets, og det er jeg veldig enig med henne i! Sett fra mitt synspunkt er mobbing en uting og noe som jeg trodde i hovedsak barna sto for. Men ser at det har det kommet utsagn her som etter min mening er direkte mobbing.Les flere sider bakover, der er det ganske kvasse ordformuleringer og påstander. Og hva vil disse personene? Har vært medlem i vel to år år, kan se at det er hovedaktørene fra da jeg startet med nkl, som i dag er de største regelsettere og setter ned foten for andre som kommer sterkere på banen med svar ( f.eks. Anne), Jeg tror at noen av de som før har hatt tatt ansvaret for å svare på spørsmål, nå føler at de har fått for stor konkurranse. Det samme skjedde da jeg meldte meg inn, masse kritikk for at noen av oss stilte spørsmål, og svarte for tidlig. Men jeg kan ikke forstå at noen i det hele tatt slår opppå diskusjonssiden og ser på svaret hvis de ikke ønsker å se det? Jeg tror at det er noen få her som ønsker å ha all kontroll selv. men til alle dere andre, jeg anbefaler at vi fortsetter som før, og spør og svarer etter beste evne!! Randi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...