Gjest henriw Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Hei! Tidligere brukte jeg ofte kryssordbøker, men etter at jeg fant NKL er disse blitt unødvendige. Imidlertid undres jeg over hvorfor så mange stiller spørsmål når NKL gir svarene. Sevsagt finnes ikke de hansenske teleskopord der, men jeg er virkelig imponert over hva som finnes i dette leksikonet, vh Henrik
Gjest Reidun Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Hei, Henrik! Er helt enig med deg, har lurt på det samme selv. Her finner man det meste. Det kan se ut som om det er mange som ikke kan søke, eller heller velger å spørre andre. Finner de fleste ord her, også evnt. blindbokstaver, ved å søke i svarord. Andre ganger kan det være lurt å søke på et synonym, svaret kan ligge der fordi om en ikke finner det ved bruk av spørreordet. Men av og til er det veldig godt å få litt hjelp, for alt finner vi jo ikke her, og så er det jo på en måte litt sosialt også. Mulig hovedårsaken er det sosiale aspekt ved dette forum? Reidun
Gjest Ryanne Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 - skrev (På 21.8.2007 den 4.40): Hei! Tidligere brukte jeg ofte kryssordbøker, men etter at jeg fant NKL er disse blitt unødvendige. Imidlertid undres jeg over hvorfor så mange stiller spørsmål når NKL gir svarene. Sevsagt finnes ikke de hansenske teleskopord der, men jeg er virkelig imponert over hva som finnes i dette leksikonet, vh Henrik Jeg er også veldig fornøyd med NKL, spør bare om det jeg ikke greier å finne. Tror også litt på det sosiale ved å skrive her - en liten spenning ved å vente på svar. Fortsett å spørre, er min oppfordring! Alle velger jo om de VIL svare. Fredelig hilsen Anne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå