Gjest Asbj.S. Skrevet 13. februar 2003 Skrevet 13. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ?
Gjest Dag Skrevet 14. februar 2003 Skrevet 14. februar 2003 Hei Asbj.S. Har prøvd meg på BIJOUTERI og KONGEBREV. Dessverre kommer jeg ikke lengere.Fjellveggen er vanskelig. Håper flere kommer inn med synspunkter. Det er en nøtt ett eller annet sted?
Gjest Asbj.S. Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei Dag. Er usikker på flere ting på venstre side. Bl.a. DEL AV APP. (som sagt) og også fjellveggen. De "klokeste der ute" ser ikke ut til å være interessert i å bidra!
Gjest CS Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Det pågår nm-finale, men jeg kan jo gi dere noen spor. Butikk = POLUTSALG Lykke til med resten! CS
Gjest Dag Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei CS. Takk for svaret. Har du noe på lur når det fjellvegg?
Gjest CS Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Du kan få slutten: ____glinsende. (Tips: fjell=berg)
Gjest Dag Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei igjen CS. Jeg sender ikke inn disse løsningene.Men har X-ord som en liten hobby. Det skal ikke være noen sinekyre -jobb,men litt artig. Alt kan ikke legges ut på nettet.Derfor må de som har mulighetene med nødvendige oppslagsverk få herredøme.Jeg spør tross alt ikke etter kjøretøy på 3 bokst.som begynner på -b- og slutter på _l-.
Gjest CS Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Poenget er vel at dette er en oppgave som er svært krevende. Hver uke legger mange ned en god del arbeid for å løse denne oppgaven. Det vil være rimelig unfair mot disse andre om jeg skulle offentlige gjøre alle løsningsordene. Dersom du ikke klarer oppgaven på tross av den hjelpen du har fått, er oppgaven rett og slett for vanskelig for deg. Det finnes et rikt utvalg av andre oppgaver. CS
Gjest Dag Skrevet 17. februar 2003 Skrevet 17. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei CS. Takk for svaret. Jeg skal ærlig innrømme mine egne begrensninger. Takket være ditt utspill er nå oppgaven i havn. Det samme gjelder de som kom ut i dag.Kanskje er det håp allikevel?
Gjest Asbj.S. Skrevet 17. februar 2003 Skrevet 17. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei Dag: Jeg tilhører nok den gruppen som CS beskriver, for jeg står fortsatt fast både på fjellveggen og apparat-delen.Akk ja, sånn er det bare!
Gjest jan Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Hei igjen CS. Jeg sender ikke inn disse løsningene.Men har X-ord som en liten hobby. Det skal ikke være noen sinekyre -jobb,men litt artig. Alt kan ikke legges ut på nettet.Derfor må de som har mulighetene med nødvendige oppslagsverk få herredøme.Jeg spør tross alt ikke etter kjøretøy på 3 bokst.som begynner på -b- og slutter på _l-. kan fjellvegg være -sortglinsende stemmer det tro
Gjest Dag Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei Jan. Artig med mange AKTØRER.Hva får du da på ASIAT?
Gjest hans Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 er det hjelp å få? mangler 1 v.r.( mangler blindbokstavene ) 6 l.r har v - r - m - 49 v.r. har - e - l - n - s -
Gjest jan Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Hei Jan. Artig med mange AKTØRER.Hva får du da på ASIAT? har fått beijinger der det blir ikke sortglinsende på kan fjellvegg være
Gjest jan Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 beklager feil kryss. på asiat har jeg fått beijinger.det skal ikke være sortglinsende på kan fjellvegg være lurer på om det skal være moseglinsende?
Gjest Dag Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei Jan. Et godt forslag. Hva med apparatdel og "forkommen"?
Gjest jan Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 derangert -forkommen jeg mangler del av app.har bokst.elne
Gjest Asbj.S. Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Samme her, og hovedstaden er vel enten TALLINN eller HAVANNA.
Gjest Dag Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei igjen Jan. Håper vi kommer frem til samme resultat.Så langt er det sammenfallende. Mine forslag på vannr. er: VENERLAKS TALLINN AGENTER TRUENDE
Gjest jan Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Samme her, og hovedstaden er vel enten TALLINN eller HAVANNA. det stemmer. har de samme ordene
Gjest Dag Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei Asbj.S. og Jan. Jeg har satt HEKLINGEN. Inngår som en del av hamprensing etc.i en HEKLEMASKIN. Det var mitt utgangspunkt.Håper dere kan samtykke?
Gjest hans Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Hei Dag. Er usikker på flere ting på venstre side. Bl.a. DEL AV APP. (som sagt) og også fjellveggen. De "klokeste der ute" ser ikke ut til å være interessert i å bidra! i ei kryssordbok har jeg i margen ved apparatdel skrevet inn ordet releanker, så det har tydeligvis forekommet i en tidligere oppgave
Gjest Asbj.S. Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Samme her, og hovedstaden er vel enten TALLINN eller HAVANNA. Det høres veldig fornuftig ut! Da gjenstår det bare begynnelsen på fjellveggen. Jeg har også beijinger, men hvis begynnelsen blir MOSE- får jeg også problemer med ØY!?
Gjest Dag Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Hei ALLE SAMMEN. Da ble det en løsning.Har satt GARELOI og CAYENNE. Takk til alle .Det må være ett av de lengste innleggene i NKLs historie.Godt at vi på "GØLVET"også kan samarbeide.
Gjest CS Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Kan noen bidra med BUTIKK (V) og DEL AV APP (L) ? Releanker er riktig. Også beijinger (srilanker og spill=plukk passer også inn). Moseglinsende er ikke å finne i noe oppslagsverk, og det er ikke så lett å tenke seg at mose på en bergvegg glinser så mye. Fjellveggen er jo tilnærmet vertikal og neppe særlig begrodd. I riksmålsordboken under glinse finner vi: glinse = kaste lyset sterkt tilbake pga. blank og særlig fet overflate. Deretter følger eksempler på ordet glinse i sammenhenger som at det glinser når noe er vått. Hvordan betegner man en våt fjellvegg med et adjektiv? Det er dette ordet som skal inn i løsningen. CS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå