Gå til innhold

onsdag nr. 75 - brøle = baule??

Anbefalte innlegg

Tør nesten ikke innrømme at jeg holder på med onsdagen ennå. Tror ikke jeg kommer i mål heller. For første gang på veldig lenge. Men den byen nede til venstre må da bli Ebeltoft ? Og da blir å brøle å baule !! Alternativt kan byen bli Egeltoft, men den byen finner ikke jeg. Noen som kan rydde i hodet mitt??

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/5924-onsdag-nr-75-br%C3%B8le-baule/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tør nesten ikke innrømme at jeg holder på med onsdagen ennå. Tror ikke jeg kommer i mål heller. For første gang på veldig lenge. Men den byen nede til venstre må da bli Ebeltoft ? Og da blir å brøle å baule !! Alternativt kan byen bli Egeltoft, men den byen finner ikke jeg. Noen som kan rydde i hodet mitt??

Baule er brøle like godt som raule og gaule og gudene vet hva mer! Der ser du, du er i mål! :)

Baule står i NKL som en variant av brøle, men jeg er enig med deg; har heller aldri tidligere støtt på dette ordet.

Baule er brøle like godt som raule og gaule og gudene vet hva mer! Der ser du, du er i mål! :)

Takk skal du ha, men det var nok ikke så enkelt. Mangler en bokstav til. Mål og Musiker oppe til høyre. bu- og ki-k ?? Finner det ikke jeg. Synd å gi opp når det nå mangler kun en bokstav da.

Annonse

Takk skal du ha, men det var nok ikke så enkelt. Mangler en bokstav til. Mål og Musiker oppe til høyre. bu- og ki-k ?? Finner det ikke jeg. Synd å gi opp når det nå mangler kun en bokstav da.

Mål = BUR, fotballmål f.eks.

Musiker er KIRK, Roland Kirk f.eks.

Terje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...