Gjest -Kjell Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Jeg får SOLSEXY... X = I, N, T, Y = ad lib. Hva får dere?
Gjest Unni Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Jeg får SOLSEXY... X = I, N, T, Y = ad lib. Hva får dere? Og jeg får "solsengmateriale". Take your pick! :)
Gjest Odd Egil Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Hei, Jeg har mest tro på solseil, og har "sakset" følgende fra Nevotex AS som leverer denslags produkter : Seilduk, lerretsduk, * Kanvas, til solseil og markiser Ble ellers noe forundret over at 'solseng' IKKE finnes i noen av mine oppslagsbøker !?
Gjest Unni Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Jeg får SOLSEXY... X = I, N, T, Y = ad lib. Hva får dere? Pussig. Kanskje ordboksnekrere generelt mener at solseng er et bortkastet ord her i landet? Og solstol. Trodde at jeg hadde begge deler, men nå må jeg visst finne ut hva det heter det jeg har ...
Gjest -Kjell Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Jeg får SOLSEXY... X = I, N, T, Y = ad lib. Hva får dere? Jeg trodde solseil var en (svak, men dog) drivkraft i verdensrommet. De to andre betydningene er begge fremmed for meg, men det dukker jo opp nye ord etter som vi får stadig flere ting å forholde oss til.
Gjest Lattas Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Fra bokmålsordboka: Solseil = seil som settes opp til vern mot sola, f eks over skipsdekk. Jeg vet også at solseil er et mulig fremtidig fremdriftshjelpemiddel i romsammenheng basert på utnyttelse av fotonene i sollyset, men at det var på eksperimentstadiet i 2006. I tillegg kan solseil være noe man har i en hage til beskyttelse mot sola. Jeg vet dessuten at: Solseng = der man ligger i et solarium. Kan vel også være hagemøbel til å ligge på. Tror nok det er større mulighet for å finne et solseil av lerret, enn en solseng av lerret. Tror nok det er andre materialer enn lerret man lager hagemøbelet solseng av. Hvis du tar google-søk på lerret solseil, så vil du få frem seilduk, lerretsduk som første link. Innlegg redigert. (02-19-07 22:58)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå