Gå til innhold

Onsdagskryss nr. 38 . politiker

Anbefalte innlegg

Gjest macknife
Skrevet

Mangler politikere lottrett, midt på siden, start helt øverst. Har _htis_a_i. Alle bokstavene jeg mangler er blinde.

Skrevet

Ahtisaari. Kan du hjelpe med bytte? Har: LE_TERROV.

Skrevet

Mangler politikere lottrett, midt på siden, start helt øverst. Har _htis_a_i. Alle bokstavene jeg mangler er blinde.

tenk på en finsk!

Skrevet

Takk for at du prøvde, men jeg skjønner ikke finsk. Kan du gi et tips på norsk? Jeg har tenkt på lester, lekter, men det hjelper ikke. Har du matfråtseri?

Gjest macknife
Skrevet

Takk for den finske politikeren. Jeg også mangler den ene blinde bokstaven i bytte. er også at jeg mangler en blindbosktav i en regissør d_my

Skrevet

Han heter Demy. Da får jeg at forfatteren både kan bli Milne og Minne. Er det rett? Håper Ingrid kommer på banen igjen når det gjelder finske-byttet.

Skrevet

Hei!

Jeg får Milne til å passe inn, men står fast på den samme bokstaven i bytte.

Henrik

Skrevet

Andrevatn gir Minne, Eldrevatn gir Milne. Jeg har satt skråstreker, så er det fritt valg. Mente Ingrid fisk? Klarer vi da løsningen?

Skrevet

Hei!

Henrik

Hei,

Anbefaler Eldrevatn og Milne, da begge er oppført i Store Norske Leksikon.

Forfatteren Minne og sjøen Andrevatn står der ikke.

Skrevet

Når det gjelder bytte, kan det være "letterrov"? Letter i betydningen ransmann??? Det er i alle fall det nærmeste jeg kommer.

Gjest macknife
Skrevet

Hei!

Henrik

letterrov, den var sannelig dyp, men ganske sikkert riktig

Skrevet

Han heter Demy. Da får jeg at forfatteren både kan bli Milne og Minne. Er det rett? Håper Ingrid kommer på banen igjen når det gjelder finske-byttet.

ahtissari. finsk statsminister!

Skrevet

unnskyld!! jeg var litt for rask. skal være to a-er, altså Ahtisaari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...