Gjest Lattas Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter: Lattas (---.bb.online.no) Dato: 10-30-06 21:58 Jeg har skrevet bruduljebakmann og håper det er riktig synonym for oppvigler, men nederst i venstre hjørne: Er rev et mål? høres snodig ut. rev = hasj, ikke et mål. Har funnet 3 forklaringer på rev: revI -en, -er rovdyret Canis vulpes: listig, slu som en rev / oppføre seg som en rev i en hønsegård grassere vilt // ha en rev bak øret pønske på lurerier; (om person) han er en slu rev (jf. ringrev) / du lurer ikke en gammel rev Etym.: gno. refr revII -et, - hullrekke i seil med snorer til å binde om opprullet del av seilet; del av seilet nedenfor slik hullrekke: ta (inn) et rev // nei, nå får du sannelig ta rev i seilene ɔ:opptre mer forsiktig, se til å komme på bedre tanker Etym.: gno. rif , uviss oppr. revIII -et, - langstrakt grunne som strekker seg utover fra land (særl. fra et nes): Jyske rev Etym.: gno. rif , eg. 'ribben' JEG FANT DET: GeV symbol for gigaelektronvolt Innlegg redigert. (10-30-06 22:05) Lenke til kommentar https://forum.kryssord.no/topic/5338-er-m%C3%A5l-det-samme-som-rev/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå