Gjest Lurifax Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Hei, Er det noen andre som har funnet alternative løsninger i øverste høyre hjørne ? * Det vannrette ordet kan slutte på professor eller profesjon ? * Dyr kan bli ISE eller KJE ? * Sige kan bli PRELLE eller SNEGLE ? Synspunkter mottas med Takk :-)
Gjest Sussi Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 "Domptør" bør vel mest sannsynlig vise til en person, slik at løsningsordet blir "professor". Men hva er "kvekket" loddrett nederst til venstre for midten" Jeg har "koaks?t". Er "koakset" noe ord, eller er jeg på bærtur? Takknemlig for svar! Vennlig hilsen Susann
Gjest Lurifax Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Hei, Kopierer fra Tanum : ko`aks interj. (om froskens kvekk) Du har nok rett når det gjelder professoren :-) Takker.
Gjest Einar Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Hei, Er det noen andre som har funnet alternative løsninger i øverste høyre hjørne ? * Det vannrette ordet kan slutte på professor eller profesjon ? * Dyr kan bli ISE eller KJE ? * Sige kan bli PRELLE eller SNEGLE ? Synspunkter mottas med Takk :-) Jeg har allerede sendt inn kryssordet, men jeg husker jeg fikk "snegle" på sige, selv om det kanskje er noe søkt. (snegle som verb=gå tregt. Sige betyr vel ikke akkurat å gå fort.
Gjest Lurifax Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Hei, Jeg tror at både PRELLE og SNEGLE kan forsvares som synonymer for SIGE. Spørsmålet blir om Domptør skal ende på -professor eller -profesjon. Får huske å sjekke løsningen om 2 uker :-)
Gjest LivM Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Hei, Er det noen andre som har funnet alternative løsninger i øverste høyre hjørne ? * Det vannrette ordet kan slutte på professor eller profesjon ? * Dyr kan bli ISE eller KJE ? * Sige kan bli PRELLE eller SNEGLE ? Synspunkter mottas med Takk :-) Jeg tror det skal bli "profesjon". Å være en domptør er en profesjon, eller ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå