Gjest Lattas Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 For hagearbeid finner jeg bare raking, tynning, luking og hagestell... men dette ordet tror jeg begynner på r og slutter på st... og hva i all verden er indrekjerner? er det et ord som brukes på østlandet? Har aldri hørt det ordet her i Nord-Norge, men har ad på 2. og 3.bokstav. Innlegg redigert. (06-30-06 09:37)
Gjest Lurifax Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Hei, Nå får jeg vel kjeft igjen for å komme med løsningsordet istedenfor å gi hint... men men... jeg tar sjansen :-) rakst subst rakster subst. (raking, sammenraket høy) ka'der, en, fl. kadrer, fr., [Definisjon] eg. firkant, ramme (mil.) fast befal og personell som danner en ramme innenfor avdelinger som under krig og øvelser fylles ut med innkalte vernepliktige kjerne av ledere og særlig aktive medlemmer av en (politisk, særl. kommunistisk) organisasjon
Gjest Lattas Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Tusen takk! Du har nettopp forhindret meg fra å havne på galehuset, hehe
Gjest Lurifax Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Hei, Nå får jeg vel kjeft igjen for å komme med løsningsordet istedenfor å gi hint... men men... jeg tar sjansen :-) rakst subst rakster subst. (raking, sammenraket høy) ka'der, en, fl. kadrer, fr., [Definisjon] eg. firkant, ramme (mil.) fast befal og personell som danner en ramme innenfor avdelinger som under krig og øvelser fylles ut med innkalte vernepliktige kjerne av ledere og særlig aktive medlemmer av en (politisk, særl. kommunistisk) organisasjon Jaja, men med god medisinering har vi det ikke så verst her, skjønner du :-))
Gjest henriw Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Hei, Nå får jeg vel kjeft igjen for å komme med løsningsordet istedenfor å gi hint... men men... jeg tar sjansen :-) rakst subst rakster subst. (raking, sammenraket høy) ka'der, en, fl. kadrer, fr., [Definisjon] eg. firkant, ramme (mil.) fast befal og personell som danner en ramme innenfor avdelinger som under krig og øvelser fylles ut med innkalte vernepliktige kjerne av ledere og særlig aktive medlemmer av en (politisk, særl. kommunistisk) organisasjon Hei Ingen grunn til å gi kjeft, men jeg synes det er morsommere og bedre å få ledetråder på vei mot målet. Om jeg har vært så heldig å finne det riktige ordet, vil jeg fortsatt gi hint - hvis noen spør. Ser frem til et nytt magasinkryssord og en varm helg. hw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå