Gjest Lattas Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg synes Hansen bør skjerpe seg. Begynner å bli en del unødvendige feil nå. På løsningen sto det at Garoider er fisk... jeg skrev Ganoider, og det er riktig. Håndverker er murer, men bør jo heller være håndverket er muren. Garoide er jo ikke noe som helst!! Hva slags utrop er Aie? Og Bagn ligger i Valdres i Oppland fylke, ikke Buskerud. Har vært andre ting jeg også har vært uenig i. Mens jeg er inne på feil, så tar jeg med noe som ikke har med Hansen å gjøre: I Vi Menn står det ofte at plante er ak, og det lurer jeg på om noen kan forklare? Innlegg redigert. (06-25-06 00:50)
Gjest Skjye Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Hei, Lattas. SNL (Store norske leksikon) har denne forklaring: "ak, fellesnavn på flere vann- og sumpplanter i starrfamilien, f.eks. arten storak og slekten myrak." Mvh Skjye.
Gjest Lattas Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Takker for forklaringen på ak... har lurt lenge på det. Selv får jeg mye hjelp fra Norsk kryssordleksikon og ordnett.no kryssordhjelper når jeg løser kryssord, men jeg har også ofte sendt inn synonymer som norsk kryssordleksikon ikke har med, og fått takkemail derfra for at jeg er med på å bidra med å oppdatere.
Gjest Hansen Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Hei, Lattas. SNL (Store norske leksikon) har denne forklaring: "ak, fellesnavn på flere vann- og sumpplanter i starrfamilien, f.eks. arten storak og slekten myrak." Mvh Skjye. FEILER ? Det er da feil :-) Ordet skal bøyes slik : FEIL - FEILEN - FEIL - FEILENE Forøvrig har du rett i at det har vært enkelte slurvefeil, men ingen feiler :-)
Gjest Aveline Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 HÆ?!!! (På tull: feil - feilere - feilest).... .Eller kanskje jeg FEILER nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå