Gjest ronny Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Hva blir løsningen her mon tro i søndagskryss 106 - oppe mot høyre?
Gjest Thore Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg satt akkar på dyr, men finner ikke noen gud som heter AR... enda en feil???
Gjest ronny Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 slik jeg løser det - ja. men kan svaret være noe annet?
Gjest Aveline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Nå har ikke jeg denne oppgaven - men har lett frem til de guder jeg har funnet på 5 bokstaver - og som starter med AR- - - Arkas - Arhat og Aruru. Håper dette kan være til hjelp* vh. Aveline
Gjest Thore Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Takk som byr. Det var flittig innsats, men guden er på to bokstaver. ... var den her gangen ment som tankeprikker. Litt missvisende mao. hilsen Thore
Gjest Thore Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Takk igjen, men dyr og gud har siste bokstav (i begge ordene) felles. Blir spennende å se løsningen om et par uker.
Gjest Belladonna Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det er mulig jeg er litt treg i tankegangen nå, så da må du ha meg unnskyldt. Du sier dyr og gud har siste bokstav felles, og guden er på to bokstaver. Da kan ikke jeg skjønne annet enn at gud begynner på "r" eller slutter på "r". I sistnevnte tilfelle må det bli Er, som jeg foreslo, i førstnevnte kan det bli Ra eller Re.
Gjest Thore Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Du er ikke treg, jeg syns det er hyggelig at noen vil hjelpe:-) Første bokstaven til denne guden kommer fra gå=stAvre, det er jeg ganske sikker på at er riktig. Jeg tror det er en feil av hr Hansen fordi det står gud to ganger i den ruta. altså det skal være både gud nedover og mot høyre. (kanskje det skulle vært flatemål mot høyre isteden...det er her guden blir AR) Takk for hjelpen hilsen Thore
Gjest Lurifax Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Nå er det like før jeg drar til butikken, og ber de lete frem gårsdagens Dagbladet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå