Gå til innhold

Skyld; onsdag nr. 10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk Ryanne,

Jeg fant også det merkelig. Da regner jeg med at aerofob er flyredd og at havnehage er beitegrunn, og byen blir Eton. Jeg har hatt dette hele tiden, men jeg syntes at det var............... Tja hva skal en si om det???? :-)

Fortsetter under...

Gjest Ryanne
Skrevet

Ja, vi får ha det sånn til evt. andre foreslår noe annet.

Skrevet

Takk Ryanne,

Jeg fant også det merkelig. Da regner jeg med at aerofob er flyredd og at havnehage er beitegrunn, og byen blir Eton. Jeg har hatt dette hele tiden, men jeg syntes at det var............... Tja hva skal en si om det???? :-)

Nei, hva skal man si. Det er vel Hansen i et nøtteskall får en tro. Men takk for all hjelp. Jeg prøver meg på Hansens kryssorder både på lørdager og nå også på onsdager. Det pleier å gå greit. Men av og til må jeg kontrollere meg selv ved å skjekke når løsningene hans kommer. Men gøy er det lell. Dette med vegne som skyld har jeg skjekket i alle de bøker som jeg har tilgjengelighet til, men ikke har jeg funnet noe. Som sagt takk skal du ha. Ha det godt.

Jon

Gjest Skjye
Skrevet

Takk Ryanne,

Hei, Jon og Ryanne.

I Norsk ordboks eksemplifisering av oppslagsordet VEGNE finner jeg dette:

" jeg skammer meg på dine vegne:av interesse for deg, for din skyld.........."

I NROs bet. 2b av samme oppslagsord står: "litt.-fam. av interesse for, samfølelse med, for ? skyld".

Mvh Skjye.

Gjest Ryanne
Skrevet

Takk skal du ha, Skjye. Alltid moro å få forklaringer når man ikke finner dem selv.

Hilsen Anne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...