Gjest Kari Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hei. Kan noen si meg om det finnes en elv som heter kun Åna? Eller har jeg feil i slutten av passasjer, der jeg får en å som første bokstav i elv. Kari
Gjest Kari Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Tusen takk, da tror jag at jeg har alt. kari
Gjest Egon Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hei. Kan noen si meg om det finnes en elv som heter kun Åna? Eller har jeg feil i slutten av passasjer, der jeg får en å som første bokstav i elv. Kari Hei Kari Siden du etterlyser en elv som heter Åna, går jeg ut fra at du har avsluttet passasjer med PÅHENG. Påheng er jo definert som "plagsomt følge", og det trenger ikke en passasjer å være. Hva med BEHENG? (ting man er behengt med) Flere som har synspunkter? Hilsen Egon
Gjest henriw Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Beheng: "Langt hårlag på ører og føtter hos hund", rimer vel ikke helt godt Henriw
Gjest Egon Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hei Jo, det er nok riktig, men iflg. Norsk Ordbok kan det også bety "ting man er behengt med". Egon
Gjest aina a Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 man er vel ikke mer behengt med en passasjer enn påhengt. Jeg holder på Åna
Gjest sonja Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Det er iallfall en elv i Sokndal i Rogaland som heter Åna ,så da blir det vel påheng om passasjeren ? Hilsen Sonja.
Gjest Hanne Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg kjenner flere, inkludert mine barn, som til tider må kunne betegnes som "plagsomt følge" i bil :-) tror jeg holder på "påheng" i denne sammenhengen. Elven Åna visste jeg ikke om, så tusen takk!
Gjest Bilisten Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Et lite sidesprang ; Har dere hørt om han som hadde kjøpt ny bil, og klaget til forhandleren etter noen uker. " Hver gang jeg begynner å kjøre, oppstår det en irriterende monoton lyd inne i kupéen ", sa han. Forhandleren tenker seg om litt, hvorpå han sier : " Hmm.. har du forsøkt å be henne holde kjeft ? "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå