Gå til innhold

335, elv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kan noen si meg om det finnes en elv som heter kun Åna? Eller har jeg feil i slutten av passasjer, der jeg får en å som første bokstav i elv. Kari

Fortsetter under...

Gjest henriw
Skrevet

Hei.

I følge mine notater er Åna en elv

Skrevet

Tusen takk, da tror jag at jeg har alt. kari

Skrevet

Hei. Kan noen si meg om det finnes en elv som heter kun Åna? Eller har jeg feil i slutten av passasjer, der jeg får en å som første bokstav i elv. Kari

Hei Kari

Siden du etterlyser en elv som heter Åna, går jeg ut fra at du har avsluttet passasjer med PÅHENG. Påheng er jo definert som "plagsomt følge", og det trenger ikke en passasjer å være. Hva med BEHENG? (ting man er behengt med) Flere som har synspunkter?

Hilsen Egon

Gjest henriw
Skrevet

Beheng: "Langt hårlag på ører og føtter hos hund", rimer vel ikke helt godt

Henriw

Skrevet

Hei

Jo, det er nok riktig, men iflg. Norsk Ordbok kan det også bety "ting man er behengt med".

Egon

Annonse

Gjest aina a
Skrevet

man er vel ikke mer behengt med en passasjer enn påhengt. Jeg holder på Åna

Skrevet

Det er iallfall en elv i Sokndal i Rogaland som heter Åna ,så da blir det vel

påheng om passasjeren ? Hilsen Sonja.

Skrevet

Jeg kjenner flere, inkludert mine barn, som til tider må kunne betegnes som "plagsomt følge" i bil :-) tror jeg holder på "påheng" i denne sammenhengen. Elven Åna visste jeg ikke om, så tusen takk!

Gjest Bilisten
Skrevet

Et lite sidesprang ; Har dere hørt om han som hadde kjøpt ny bil, og klaget til forhandleren etter noen uker. " Hver gang jeg begynner å kjøre, oppstår det en irriterende monoton lyd inne i kupéen ", sa han.

Forhandleren tenker seg om litt, hvorpå han sier : " Hmm.. har du forsøkt å be henne holde kjeft ? "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...