Gå til innhold

Onsdag nr 6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på om noen er enig med meg. Jeg synes Hansen er verre på onsdag enn lørdag! Sliter flere steder. Er det noen som har fått til stoff i nederste venstre hjørne? har -strak-n.

Lege, omtrent midt på loddrett, har jeg le-j----bedre- .Fantasien fungerer ikke, noen som kan hjelpe meg i gang?

Hilsen Inger

Fortsetter under...

Gjest Avelinee
Skrevet

Hei Inger*

Dette var mitt første møte med "onsdags-Hansen," og jeg sier meg enig med deg i at dette var mer krevende enn lørdagsutgaven. Jeg sliter med flere ord selv, men de to du spør om har jeg løst.

Stoffet er Astrakan, og ang.legen kan du ha bruddskader i tankene.

Vennlig hilsen

Aveline

Skrevet

Tusen takk Aveline, den satt langt inne. Trodde det handlet om en kroppsdel og j-en ødela akkurat det. God påske med kryss videre.

Hilsen fra Inger

Skrevet

Hei

Lurer på om noen er enig med meg. Jeg synes Hansen er verre på onsdag enn lørdag! Sliter flere steder. Er det noen som har fått til stoff i nederste venstre hjørne? har -strak-n.

Lege, omtrent midt på loddrett, har jeg le-j----bedre- .Fantasien fungerer ikke, noen som kan hjelpe meg i gang?

Hilsen Inger

Hei og god påske

Jo, denne bød på atskillig mer hodebry enn vanlig. Sitter igjen med et ord øverst til høyre. På stikkordet ELV får jeg løsningen TOLGA. Er det en elv som heter det? Har en nagende følelse at noe er feil her. Hva får dere andre?

Hlsen Egon

Gjest Lancelot
Skrevet

Hei,

Jeg har også skrevet TOLGA, men det er vel litt på kanten ?

Dette er hva som står i Store Norske Leksikon :

Tolga (oppr. gårdsnavn, bygd på et ELVEnavn som ikke er sikkert forklart )

Kommune i Hedmark.

Men velger du VOLGA, blir det jo enten VUM eller VUT som spiss, og det er vel ikke noe bedre ?

God Påske :-)

Skrevet

Takk for svaret, dersom det ikke kommer noen innsigelser får vi gå for Tolga.

Egon

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...