Gå til innhold

Dagbladet 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Står helt fast på illustratør og sag.

Jeg har på illustratør; - - - o- setegner,

og på sag; trep- - -rverktøy.

Noen som kan hjelpe?

M.v.h. Hege

Fortsetter under...

Gjest Belladonna
Skrevet

Illustratør vet jeg ikke, men sag kan være trepanørverktøy. Det er et kirurgisk verktøy, brukes bl. a. ved hjerneoperasjoner.

Gjest Ryanne
Skrevet

Hei!

Står helt fast på illustratør og sag.

Jeg har på illustratør; - - - o- setegner,

og på sag; trep- - -rverktøy.

Noen som kan hjelpe?

M.v.h. Hege

Takk, lurte meg grønn på den saga. og instruktøren. Men da jeg fikk sag, ble illustratøren til annonsetegner. Puh! Den satt langt inne.

Skrevet

Illustratør vet jeg ikke, men sag kan være trepanørverktøy. Det er et kirurgisk verktøy, brukes bl. a. ved hjerneoperasjoner.

Tusen takk begge to!

Jeg har fått det samme, men var usikker, så godt å få det bekreftet!

m.v.h. Hege

Skrevet

TREPANØRVERKTØY er sikkert riktig, men jeg fristes av å sende inn min med løsningsordet: TREPINERVERKTØY. Ingen liker å bli sagd i, heller ikke trær. :-)

Gjest Belladonna
Skrevet

Dette var fantasifullt :-). Men trær er jo også levende vesener og "blør" når man skjærer og sager i dem.

Dette verktøyet heter forøvrig trepan, og den som utfører operasjonen, kalles en trepanør.

Annonse

Skrevet

TREPANØRVERKTØY er sikkert riktig, men jeg fristes av å sende inn min med løsningsordet: TREPINERVERKTØY. Ingen liker å bli sagd i, heller ikke trær. :-)

Hei Per

Skrev først det samme som du.Synes det passet så godt.Det må jo føles som pining for det stakkars treet.Godt tenkt synes jeg.

Eli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...