Gjest ingjerd Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hei ! Eg har køyrt meg heilt fast på dette ordet. Har vekt i beg. og lier til slutt. Nokon som kan hjelpe ?
Gjest torjus Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hei ! Eg har køyrt meg heilt fast på dette ordet. Har vekt i beg. og lier til slutt. Nokon som kan hjelpe ? Jeg står også fast her, men forrige innlegg hjalp meg ikke. Dessuten sliter jeg med FRAMKALLE og SATS. Kan noen forbarme seg? Torjus
Gjest embla Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hei Prøv et søk i Bokmålsordboka, da kommer ordet kjapt opp
Gjest Aksel Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hei ! Eg har køyrt meg heilt fast på dette ordet. Har vekt i beg. og lier til slutt. Nokon som kan hjelpe ? Hei torjus! Løsningsordene servert på et fat får du ikke, men noen hentydninger med på veien: "Matvarer" relaterer seg til en benevnelse på skips- eller soldatproviant, substantiv, flertall, ubestemt form. "Framkalle" - et verb, annet ord for f.eks. hisse. "Sats": Tenk i betydningen takst, tariff eller lignende. Lykke til! Vh Aksel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå