Gjest embla Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Nede til venstre, vannrett.Kan det være "raier"???
Gjest embla Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Hei Alf. Det trodde jeg også, ,men da blir fugl sjsik...??? Det er jo bare den bokstaven jeg har igjen, jeg kan vel ikke ha gjort alt annet rundt der feil, eller har jeg det? mvh embla
Gjest Alf Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Hei Embla, Jeg har ikke Dagbladet, så jeg vet ikke hva som er rundt denne fuglen. Jeg fant dette i Norsk Språk (Tanum) raje subst (trestang) mvh Alf
Gjest toe Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Nede til venstre, vannrett.Kan det være "raier"??? Rolf Hansen har tidligere skrevet rajer med i - altså raier ! Så det er nok riktig nå også....... Det er ikke alltid at ordbøker holder - man må kjenne til kryssordforfatterens "særegenheter" også !! Lykke til ! mvh toe
Gjest Skjye Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Nede til venstre, vannrett.Kan det være "raier"??? Til etterretning: RAIE er i NRO, bind III oppført med henvisning til RAJE, som i sin tur er definert "(lang) trestang". Mvh Skjye.
Gjest embla Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Rolf Hansen har tidligere skrevet rajer med i - altså raier ! Så det er nok riktig nå også....... Det er ikke alltid at ordbøker holder - man må kjenne til kryssordforfatterens "særegenheter" også !! Lykke til ! mvh toe Tusen takk alle tre embla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå