Gå til innhold

Gavlpryden- igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaha.. lest innlegg under flere ganger, og finner bare ikke ut av dette? Er det AKROTARIONET? Søkt i de baser jeg kjenner til, og får overhodet ingen treff i nærheten

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, rOLF.

Lim inn teksten

frittstående skulptur som ornament på gavlens midte

i Googles søkefelt og klikk SØK.

Da vil du raskt finne Caplex' oppslagsord til denne tekstbiten.

Mvh Skjye.

Gjest Belladonna
Skrevet

Jaha.. lest innlegg under flere ganger, og finner bare ikke ut av dette? Er det AKROTARIONET? Søkt i de baser jeg kjenner til, og får overhodet ingen treff i nærheten

Hei rOLF! Nå har du sikkert funnet ut av dette. Jeg hadde bare lyst til å gi en kommentar. Jeg har inntrykk av det er flere her som er svært "gåtefulle" av seg, når noen ber om et konkret svar.

Ordet du skal frem til, blir akroterionet. Har du ikke et vanlig "papir"-leksikon? Jeg synes det mange ganger er enklere å lete i bøker fremfor å søke på nettet.

Mvh Belladonna

Skrevet

Hei Belladonna!

Jo takk- jeg er helt enig med deg! Skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelighetsfullt. En ting er å be om hjelp uten å ha forsøkt- men akkurat dette har jeg brukt timesvis på- og faktisk også søkt på akrot*- men uten treff.

Bruker også vanlig papirleksikon- men dette fant jeg ikke i mitt (vanligvis utmerkede) leksikon.. Så takk igjen :-)

Skrevet

Hei, Belladonna og Rolf.

Jeg hadde ikke til hensikt å være spesielt gåtefull da jeg formulerte mitt innlegg.

Når jeg formulerte slik jeg gjorde, var min mening å vise hvordan man ved å ta krokveien via en søkemotor kunne peile inn et oppslagsord i Caplex, dersom man allerede hadde brokker av oppslagsordets artikkeltekst tilgjengelig.

Mvh Skjye.

Gjest Belladonna
Skrevet

Hei igjen Rolf! Takk for svar. Jeg har ikke vært inne på denne siden før nå i kveld.

Jeg lurer på en ting, er du abonnent her? Jeg undersøkte for moro skyld og skrev inn de første fire bokstavene i dette ordet under fritekstsøk, og det kom helt greitt opp. Du sier at du har undersøkt i alt du har tilgjengelig og ikke funnet ut av det.

Jeg anbefaler deg å abonnere her hvis du løser kryssord ofte. Du kan få to uker gratis før du bestemmer deg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...